wp.pl
wp.pl
Najpopularniejszy w Polsce portal o finansach i biznesie
Transformacja marki osobistej

Transformacja marki osobistej

Ludzie cały czas wymyślają siebie na nowo - szukają nowych wyzwań, nowych obszarów pracy lub też pragną stworzyć nowy wizerunek wśród swoich kolegów. Przejęcie kontroli nad własną marką może przełożyć się na różnicę między niesatysfakcjonującą pracą a udaną karierą. Jak jednak przekonać innych, by potraktowali nasze nowe oblicze poważnie? Autorka przedstawia podejście rozłożone na pięć etapów.

Określ swój cel. Przebudowa marki nie jest łatwa i jeśli twój plan nie będzie starannie przemyślany, zamącisz tylko w głowie sobie i innym. Na początek ustal, w co naprawdę chcesz zainwestować energię. Przejrzyj stosowne dzienniki branżowe, przeprowadź rozmowy informacyjne, odbądź nawet próbny staż. Wykorzystaj to, co cię wyróżnia. Spożytkuj doświadczenia z przeszłości i jakiekolwiek odróżniające cię cechy na swoją korzyść, nawet jeśli nie są one bezpośrednio związane z pracą.

Stwórz swoją historię. Naucz się komunikować dokładnie, w jaki sposób przeszłość wplata się w teraźniejszość, wyjaśniając zmianę, skoncentruj się na wartości twojego doświadczenia (zamiast na własnych zainteresowaniach). Przedstaw się na nowo. Dokonaj strategicznej reedukacji przyjaciół i znajomych, w razie konieczności odnosząc się do negatywnych opinii. Zaangażuj się w projekty demonstrujące twoje nowe zainteresowania i zdolności.

Dowiedź swojej wartości. Wykorzystaj internet po to, by stworzyć i podzielić się swoimi treściami. Zapisz się do wiodących organizacji w twojej dziedzinie. Idąc do przodu, bądź konsekwentny i zaangażowany.

ZAINTERESOWAŁ CIĘ TEN ARTYKUŁ? KUP DOSTĘP DO PEŁNEJ TREŚCI

Harvard Business Review Polska
Czytaj także
Polecane galerie