wp.pl
wp.pl
Najpopularniejszy w Polsce portal o finansach i biznesie
Wywiad z Andrzejem Matuszyńskim – Prezesem Zarządu Grupy Eurozet.

Wywiad z Andrzejem Matuszyńskim – Prezesem Zarządu Grupy Eurozet.

Wywiad z Andrzejem Matuszyńskim – Prezesem Zarządu Grupy Eurozet. Absolwent Katolickiego Uniwersytetu Lubelskiego, ukończył również: Podyplomowe Studium Coachingu w Laboratorium Psychoedukacji wraz ze Szkołą Wyższą Psychologii Społecznej, Managemant 2000 w Kanadyjskim Instytucie Zarządzania oraz Strategic Marketing In Action w IMD Szwajcaria.

W grudniu 2013 roku objął stanowiska prezesa Grupy Eurozet (Radio ZET, Radio ZET Gold, Radio ZET Chilli, Antyradio, Radio Plus, Planeta.fm, RRM – Dom Sprzedaży Radia i Studio ZET).

Andrzej Matuszyński zasiada w Radzie Programowej oraz jest Prelegentem XVII Sympozjum Świata Telekomunikacji i Mediów, które odbędzie się 28-29 marca 2017 r. w Hotelu Sheraton, w Warszawie.

Jak będą wyglądały media elektroniczne w przyszłości?

Od wielu lat rozmawiamy o toczącej się rewolucji w branży. Niemniej media elektroniczne nie zmieniły się (TV i Radio) w swoim klasycznym modelu funkcjonowania i cały czas mają ten sam sposób dystrybucji. Poszerzają go jednak przez zmieniające się zwyczaje odbiorców i rozwój technologiczny. Dobrym przykładem są platformy społecznościowe, na których nadawcy szukają kontaktu z widzami i słuchaczami przez co tworzy się nowy rodzaj komunikacji z użytkownikiem, a sama platforma staje się kanałem dystrybucji. Badania pokazują jednak, że tradycyjne media elektroniczne nie tracą swojej popularności, tak jak stracił ją segment prasowy. Bardzo naturalnie i łagodnie weszły w interakcje z odbiorcami, dając im również możliwość tworzenia treści, a nie tylko ich wyboru. Dziś, kiedy każdy z nas może założyć swoje konto na youtube, czy stać się znanym blogerem, czy influenseren zakładając konto na Instagramie, media muszą poniekąd pogodzić się z tym, że już nie tylko one kreują osobowości i gwiazdy. Media elektroniczne, internet, portale społecznościowe, przenikają się i zaczynają żyć w symbiozie.

Czy telewizja liniowa, taka jaką znamy w obecnej formie przetrwa, czy zamieni się w wielki serwis VOD?

Ostatnie lata pokazują, że TV cały czas jest bardzo silna. Nic nie wskazuje na to, żeby rozwój kontentu w serwisach VoD, które są już dość mocne na rynku, miał jej zagrozić. Ale wydaje się, że to dziś kwestia również samej definicji. TV i VoD uzupełniają się i przenikają. Dobrze to widać w sytuacji, kiedy mamy 300 kanałów telewizyjnych na platformie, z których możemy wybrać film albo program i nagrać go, kiedy oglądamy wiadomości.

Czy telefonia stacjonarna w dobie komórek, internetu ma sens?

Ponownie, moglibyśmy rozpocząć dyskusję od tego, czym jest telefon? Zmienia się przecież to, w jaki sposób się komunikujemy. Dziś każdy chce być w kontakcie, w każdym miejscu i o każdej porze. Służy nam do tego smartphone, w którym mamy nie tylko usługę głosową, ale też szereg komunikatorów i aplikacji dzięki, którym kontaktujemy się ze światem.

Czy warto dziś inwestować w technologię 4K, którą może szybko zastąpić technologia np. 8K? Podobny problem był również z 3D, które odeszło w zapomnienie.

Z dzisiejszej perspektywy wydaje się, że HD było rewolucją i prawdopodobnie to właśnie HD jest wystarczającą jakością, jakiej poszukują odbiorcy. Ciągłe podnoszenie rozdzielczości i jakości obrazu, czy odbiorniki 3D, po chwilowej sławie, okazują się być ślepą uliczką.

Artykuł sponsorowany
Czytaj także
Polecane galerie