Na skróty
Money.plManagerBusiness newsIdiotyczna produkcja Volkswagena w Rosji
2007-11-29 12:47

Idiotyczna produkcja Volkswagena w Rosji

Idiotyczna produkcja Volkswagena w Rosji
[fot: EPA/PAP]

To pierwszy niemiecki producent aut, który startuje z produkcją w Rosji. Ze względu na 25-procentowy podatek importowy proces produkcyjny nowych samochodów będzie dość nietypowy.

Z powodu wysokich rosyjskich podatków, VW stosuje w Kałudze tak zwany system modułowy. Oznacza to, że gotowe pojazdy są najpierw kompletne montowane, a następnie rozmontowywane do dalszego transportu.

"Jest to właściwie idiotyczny system, jednak oszczędzamy w ten sposób na rosyjskim podatku importowym wysokości 25 procent" - mówi szef zbytu Detlef Wittig.

Drogie modele jak Phaeton, Touareg i EOS będą nadal importowane. Auta z rosyjskiej produkcji nie będą również sprzedawane w Europie Zachodniej. "Wobec wysokich ceł importowych w UE reimport nie jest interesujący" - mówi Wittig.

30 proc. rynku, 3 tys. pracowników 

Od roku 2009, po drugim etapie rozbudowy, zakład będzie wyposażony we własny dział budowy karoserii, lakiernię i montaż końcowy. Volkswagen Rus, bo tak nazywa się firma, chce zatrudniać do tego czasu 3 tys. pracowników. W ciągu ośmiu lat udział rosyjskiej produkcji Volksawgena ma wynosić 30 procent. "Pracujemy intensywnie nad rozbudową naszej produkcji komponentów i sieci sprzedaży" - zapowiedział Winterkorn.

"Przyszłość należy do rynków jak Indie, Chiny i Rosja" - powiedział szef Volkswagena Martin Winterkorn podczas uroczystości otwarcia pierwszej fabryki na Wschodzie.

Do roku 2011 koncern chce sprzedawać na całym świecie ponad 8 mln W tym roku koncern sprzedał w Rosji 80 tys. pojazdów.

Z tego 31 tys. przypada na VW, 28 tys. na Skodę i 15 tys. na Audi.

Ponad dwie trzecie sprzedanych samochodów marki VW to Passat, 24 procent to Golfy i 19 procent VW Touareg.
pojazdów. W tym roku Volkswagen sprzeda na całym świecie ponad 6 mln samochodów. W planach Winterkorna Rosja odgrywa istotną rolę w wyprzedzeniu pod względem ilości sprzedanych samochodów jednego z liderów - Toyoty.

Co się sprzedaje w Rosji?

Sprzedaż na rynku rosyjskim produkowanych przez GM Chevroletów wyniesie w tym roku 181 tys. aut. Ford liczy na sprzedaż ponad 156 tys. samochodów. Na trzecim miejscu znajduje się Toyota ze sprzedażą na poziomie 146 tys. pojazdów.

Średnioterminowo z taśm montażowych VW w Kałudze ma zjeżdżać 150 tys. aut. Obok Skody Octavii i Passata produkowana ma być również uboższa wersja modelu Skoda Fabia oraz trzybryłowa wersja VW Polo na rynek rosyjski, indyjski i chiński. Produkcja premiowej marki koncernu, Audi, nie jest planowana.

W najbliższych lat największy europejski producent samochodów chce sprzedawać w Rosji 300 tys. modeli VW, Skoda i Audi. Odpowiadałoby to prognozowanemu przez VW udziałowi rynkowemu wysokości 10 procent. "To bardzo ambitne, jednak wierzymy w nasze cele" - mówi Rosji Dietmar Korzekwa, przedstawiciel Volkswagena w Rosji.
Tagi:produkcja, volkswagen, rosja, gm, toyota, fabryka, otwarcie, koncern motoryzacyjny
Pochwal się na swojej stronie,
że czytasz Money.pl
Czytam Money.pl

nie rozumiem...

vallo / 195.177.83.* / 2007-11-29 14:15
"Oznacza to, że gotowe pojazdy są najpierw kompletne montowane, a następnie rozmontowywane do dalszego transportu."
jak mozna "najpierw" zmontowac gotowy juz pojazd?
chodzi chyba o produkcje CKD bo jesli nie to nic z tego nie kumam.
werner / 88.156.96.* / 2008-02-26 20:22
to jest zwykle "przejęzyczenie" - jesli samochod schodzi z tasmy to jest GOTOWY, ZMONTOWANY, nastepnie trafia do demontażu i do exportu na tamtejszy rynek :D

klaniają sie lata 90-te w polsce, tez bylo podobnie ze wzgledu na cło i podatki.
knie / 193.138.110.* / 2007-11-29 15:58
to torchę tak jak kiedys w polsce sprowadzane były tzw. SKŁADAKI
nierozumim / 83.28.196.* / 2007-11-29 14:48
szczeze to i ja nie wiem o co gosciowi chodzilo, nie rozumiem tego idiotycznego toku rozumowania
Czy małe i średnie firmy mogą sobie pozwolić na sprawne zarządzanie majątkiem przedsiębiorstwa? link spons.