Na skróty
Money.plManagerBusiness newsJak zwiększyć sprzedaż?
2008-10-07 15:22

Jak zwiększyć sprzedaż?

Jak zwiększyć sprzedaż?
[fot: PAP/EPA]

Karty rabatowe i obniżki za duże zakupy niezbyt skutecznie kuszą klientów. Naprawdę działa tylko sezonowa obniżka.

Wyniki raportu ARC Rynek i Opinia BTL Monitor 2008 to obraz polskiego konsumenta.

Klient  jest bardziej racjonalny niż impulsywny...

Mimo że 73 proc. Polaków deklaruje, że nie zwraca szczególnej uwagi na żadne formy promocji, to wszyscy z nich korzystamy - mniej lub bardziej świadomie. Z raportu wynika przede wszystkim, że staliśmy się bardziej racjonalni. Coraz rzadziej reagujemy emocjonalnie na promocje, rabaty i tzw. chwyty marketingowe. Zaledwie 13 proc. z nas to prawdziwi łowcy okazji. 14 proc. z kolei stanowią sceptycy.

OGLĄDAJ > Najlepsze spoty reklamowe

Apetyt na promocje, mimo że są powszechne, rośnie. Ponad połowa konsumentów ocenia, że z oferowanych promocji zawsze może wybrać coś dla siebie. Co oznacza, że większość konsumentów generalnie jest usatysfakcjonowana dostępnymi na rynku promocjami.

Od 2006 roku sukcesywnie wzrasta grupa entuzjastów okazyjnych zakupów.  Ich odsetek wzrósł o 6 punktów procentowych. 

... ale pozwala sobie na spontaniczność

Większość (63 proc.) Polaków jest przekonana, że duży wybór promocji stwarza zawsze możliwość wyboru ciekawej oferty.

Co więcej, polscy konsumenci wpisują się w światowy trend ,,planowanej spontaniczności". Idąc na zakupy, coraz częściej planujemy... spontaniczność - wybierając produkty które aktualnie przyciągną ich formą promocji.

Sezonowa obniżka najpopularniejsza!

Najbardziej znanymi formami promocji są: okresowa obniżka cen (83 proc.), ,,2 opakowania w cenie 1" (82 proc.).

Stale rośnie natomiast zainteresowanie kupujących promocjami związanymi z kuponami rabatowymi i zniżkami. Popularność tych form promocji to przejaw racjonalnego kupowania: kupony promocyjne i rabaty dają poczucie większego wyboru, stwarzają wiele możliwości realizacji korzyści płynących z promocji - a to wolność wyboru właśnie jest dla konsumentów istotna.

1/5 klientów jest promocjo-odporna?

Czy lojalność wygrywa przy półce sklepowej z promocją? 1/5 konsumentów można określić jako lojalnych - ufających wybranej raz marce, do której są przywiązani.

Deklarują oni odporność na wszelkie formy promocji. Być może jednym z powodów takiej postawy może być też oferta promocyjna niedostosowana do ich preferencji.

ZOBACZ TAKŻE > Portrety ludzi sukcesu

Konsumenci, dla których promocje cenowe są nieatrakcyjne wydają się być
niedoceniani, a z kolei promocje związane z wartością dodaną to na rynku wciąż mniejszość.

Tagi:sprzedaż, obniżka, promocja, oferty, zwiększenie sprzedaży
Pochwal się na swojej stronie,
że czytasz Money.pl
Czytam Money.pl

Re: Jak zwiększyć sprzedaż?

KarolM / 37.47.114.* / 2012-10-10 14:42
Przedsiębiorcy i firmy nadal w małym stopniu wykorzystują potencjał jaki tkwi w portalach społecznościowych i internecie, samo konto fanpage nie jest dziś wystarczające, a można efektywniej wykorzystać możliwości portali społecznościowych i internetu, dotrzeć do naprawdę dużej liczby klientów, wypromować i sprzedać produkt.
Zobacz jak to działa http://www.youtube.com/watch?v=HKUR0ZfTiGE&feature=youtu.be

Re: Jak zwiększyć sprzedaż?

Barlomiej / 83.20.144.* / 2012-07-02 19:34
Z cala pewnością skuteczne jest dodawanie firmy do katalogów branżowych (ja polecam ryder.pl bo darmowy). Wpis umozliwia wyszukanie naszej firmy przez klientów zainteresowanych usługami.
Czy małe i średnie firmy mogą sobie pozwolić na sprawne zarządzanie majątkiem przedsiębiorstwa? link spons.