Najpopularniejszy w Polsce portal o finansach i biznesie
Salesmanago z wyceną ponad 100 mln zł. Nowy inwestor w krakowskiej spółce

Salesmanago z wyceną ponad 100 mln zł. Nowy inwestor w krakowskiej spółce

Fot. EY

Krakowska spółka Salesmanago pozyskała 25 mln zł na ekspansję na rynku niemieckim, hiszpańskim i w Wielkiej Brytanii. Nowym inwestorem jest fundusz 3TS Capital Partners.

Ile udziałów obejmie fundusz, tego Grzegorz Błażewicz, prezes i współzałożyciel zdradzić nie chce. - Wycena spółki po tej inwestycji to ponad 100 mln zł - mówi w rozmowie z money.pl. Co oznacza, że on, jego wspólnik oraz znany biznesmen Rafał Brzoska, który wcześniej zainwestował w Salesmanago, oddali przynajmniej 25 proc. w firmie.

- Wszyscy solidarnie - mówi nam Błażewicz.

Na co chce przeznaczyć pieniądze 3TS? - Cel to numer 1 na rynku marketing automation w Europie - mówi szef Salesmanago. Spółka istnieje od 2011 r., Błażewicz - m.in. były prezes Interii - zakładał ją z Konradem Pawlusem. Dziś zatrudniają ok. 130 osób w Polsce, USA, Wielkiej Brytanii oraz w Indiach. A z ich oprogramowania korzysta ponad 5 tys. firm. Błażewicz liczy, że wejdą też szerzej z ofertą dla konsumentów i z narzędziami dla sklepów internetowych.

- Marketing automation w Europie, szczególnie w segmencie B2C, znajduje się na początku drogi. Chcemy być istotną siłą w procesie rozwijania jego potencjału - mówi.

Czym jest marketing automation i z czego żyje Salesmanago? To system do optymalizacji strategii marketingowych. Upraszczając, monitorują one zachowanie użytkowników na stronach internetowych, dzielą użytkowników na konkretne grupy (np. demograficzne) i dopasowują przekaz reklamowy do nich.

Jak pisaliśmy w money.pl, Salesmanago szybko się rozwija. W 2014 r. spółka miała 6 mln zł przychodów, w 2015 r. było to już 17 mln zł. Cel na obecny rok to dojście do poziomu 30 mln zł.

startup, rafał brzoska, salesmanago, grzegorz błażewicz
Money.pl
Czytaj także
Polecane galerie
On 28
193.25.0.* 2016-02-24 16:18
Na razie to jet kit a nie hit.