Na skróty
Money.plManagerStrategieMarketing i sprzedażNowy kierunek studiów - komunikacja wizerunkowa
2012-05-31 17:04

Nowy kierunek studiów - komunikacja wizerunkowa

Nowy kierunek studiów - komunikacja wizerunkowa
[fot: mrloz/iStockphoto]

W październiku na Uniwersytecie Wrocławskim ruszy kierunek studiów związany z reklamą, public relations i brandingiem. Komunikację wizerunkową będzie można studiować w Instytucie Dziennikarstwa i Komunikacji Społecznej.

Od kilku lat studia w Instytucie Dziennikarstwa i Komunikacji Społecznej cieszą się ogromnym powodzeniem - rokrocznie na jedno miejsce na studia licencjackie w Instytucie przypada niemal 20 kandydatów. Obecnie Instytut kształci około 2000 studentów w systemie dziennym i zaocznym. Jak zawsze, dużą popularnością cieszą się specjalności dziennikarskie, jednak wymagania zmieniającego się wciąż rynku pracy powodują wyraźny wzrost zainteresowania specjalnościami: public relations i projektowanie komunikacji.

Nowy kierunek – Komunikacja wizerunkowa: reklama, public relations, branding – jest odpowiedzią UWr na potrzeby rynku i przyszłych studentów.

- Każdego studenta traktujemy jak partnera, nie zaś jako przedmiot podlegający działaniu dydaktycznemu. Wiedza, praktyka, kompetencje, otwartość, dialog, partnerstwo, współpraca i ciekawość – to słowa–klucze, którymi kierujemy się podczas pracy – mówi dr Karina Stasiuk-Krajewska, koordynująca specjalność public relations.

Nadzór nad specjalnością reklama będzie sprawował prof. Michael Fleischer.

- Kierunek powstawał w bliskiej współpracy z najlepszymi praktykami i rynkiem, w odniesieniu do europejskich wzorców i sposobów kształcenia w tym zakresie. Doceniono także coraz większą rolę wizerunku i konieczności zarządzania nim w firmach, instytucjach i w kontekście marek– komentuje prof. Igor Borkowski, kierownik Podyplomowych Studiów Dziennikarstwa i PR w Instytucie Dziennikarstwa.
Studenci już po pierwszym semestrze wybierają jedną z trzech specjalności, a przedmioty dostępne w jej ramach odzwierciedlają strukturę np. agencji marketingowej, agencji PR czy brandingowej.
Niewątpliwym atutem kierunku są wykładowcy, w większości praktycy, fachowcy w dziedzinie reklamy, public relations, brandingu czy marketingu. Głównym założeniem kierunku jest kompleksowe podejście do komunikacji wizerunkowej, łączące elementy designu, użyteczności, starych i nowych mediów.
Więcej informacji o kierunku można znaleźć na stronie Instytutu Dziennikarstwa i Komunikacji Społecznej www.dziennikarstwo.uni.wroc.pl.

Pochwal się na swojej stronie,
że czytasz Money.pl
Czytam Money.pl
Polecamy
  • REKLAMA