Na skróty
Money.plManagerLifestyle Grupy dyskusyjne pl.misc.samochody Jak sprawdzić którędy bierze olej?

Jak sprawdzić którędy bierze olej?

Jak sprawdzić którędy bierze olej?

Tomasz Pyra <h...@spam.spam.spam> / 2010-06-01 17:59:37
Jak sprawdzić którędy silnik bierze olej?

Bo do wyboru są pewnie uszczelniacze, UPG, albo od dołu między tłokiem a
cylindrem.

Na zimnym silniku jak się przygazuje to widać siwy dym z rury.
Po nagrzaniu silnika chmur żadnych za samochodem nie ma.
Ale zastanawiam się czy nie będzie to zasługa katalizatora który
wszystko ładnie dopala do "przejrzystych" spalin.

Żadnej wymiany płynów między układem chłodzenia a smarowania nie widać.
 

Re: Jak sprawdzić którędy bierze olej

Michał <m...@onet.pl> / 2010-06-01 23:23:25
> Jak sprawdzić którędy silnik bierze olej?
>
> Bo do wyboru są pewnie uszczelniacze, UPG, albo od dołu między tłokiem a
> cylindrem.
>

ja bym powiedział że pierścienie. Można zrobić tzw. próbę olejową.


Pozdrawiam
 

Re: Jak sprawdzić którędy bierze olej

Tomasz Pyra <h...@spam.spam.spam> / 2010-06-01 23:58:02
Michał pisze:
>> Jak sprawdzić którędy silnik bierze olej?
>>
>> Bo do wyboru są pewnie uszczelniacze, UPG, albo od dołu między tłokiem a
>> cylindrem.
>>
>
> ja bym powiedział że pierścienie. Można zrobić tzw. próbę olejową.

A jaki jest oczekiwany rezultat?

Pomiar kompresji w normie - tzn. wszystkie 4 cylindry równo 14bar.
Próby olejowej nie robiłem.
 

Re: Jak sprawdzić którędy bierze olej

krzysiek82 <s...@user.pl> / 2010-06-02 10:21:44
Tomasz Pyra pisze:
> Pomiar kompresji w normie - tzn. wszystkie 4 cylindry równo 14bar.
> Próby olejowej nie robiłem.

To zrób będzie wiadomo czy to np uszczelniacze puszczają (ale to by
zakopcił na niebiesko po uruchomieniu)

--
krzysiek82
 

Re: Jak sprawdzić którędy bierze olej?

Adam 'Chloru' Drzewososki <k...@chloru.net> / 2010-06-02 14:33:12
Dnia 01.06.2010 Tomasz Pyra napisał/a:
> Jak sprawdzić którędy silnik bierze olej?
>
> Bo do wyboru są pewnie uszczelniacze, UPG, albo od dołu między tłokiem a
> cylindrem.
>
> Na zimnym silniku jak się przygazuje to widać siwy dym z rury.
> Po nagrzaniu silnika chmur żadnych za samochodem nie ma.
> Ale zastanawiam się czy nie będzie to zasługa katalizatora który
> wszystko ładnie dopala do "przejrzystych" spalin.
>
> Żadnej wymiany płynów między układem chłodzenia a smarowania nie widać.


1. Przegazowac troche motor po nocy. Jak zakopci na szaro to
uszczelniacze.

2. Próba olejowa. Pisałeś, że równo po ~14 bar. Wyglada, że dół jest OK.

3. Test szczelnosci silnika - sa zaklady ktore to robia. Powinni wskazac
czy puszcza gora czy dolem.

4. Test obecnosci CO2 w plynie chłodzącym - do potwierdzenia uszkodzenia
UPG.


--
___________________________________________
Chloru ** XU10J4RS ** chloru at chloru net
 
wstecz
1 2
Michał 2010-05-20 22:55
"G.K." 2010-05-19 11:55
Perełka 2010-05-14 17:37
"bratPit[pr]" 2010-05-04 09:33
"bratPit[pr]" 2010-04-23 10:57
"go!" 2010-04-02 23:51
Sebastian Biały 2010-04-02 15:27
Tata 2010-04-02 07:50
"kor" 2010-03-22 18:43
Kwik 2010-03-18 07:12
"bartekkr" 2010-03-17 22:23
"Bastion" 2010-03-12 21:24