Na skróty
Money.plManagerLifestyle Grupy dyskusyjne pl.misc.samochody Silniki do łodzi

Silniki do łodzi

Re: Silniki do łodzi

J.F. <j...@poczta.onet.pl> / 2010-08-20 23:28:27
On Fri, 20 Aug 2010 23:14:50 +0200, Przemek V wrote:
>>> Ale zaburtowe ? Przeciez takie bydle troche wazy.
>> Tak. Zaburtowe. Podparte w srodku ciezkosci. Maja srube
>> na dluuugim wale i uchwyt do sterowania. Poszukaj obrazkow
>> z Azji z jakas rzeka. To naprawde powszechne rozwiazanie.
>
>Long Tail Boat (od tego długiego wału)
>http://picasaweb.google.pl/niezlaazja/KambodzaITajlandia#5421629517473241266

No, ale zaburtowym tego nazwac nie mozna :-)

A tak swoja droga to mi wyglada na czterocylidrowego turbo diesla od
ciezarowki.

Tak sie nawet zastanawiam - czy oni tam maja szeroki dostep do
amerykanskich silnikow, czy raczej z jakiejs japonskiej malolitrazowki
..

J.
 
Czytaj także na forum

Re: Silniki do łodzi

"Przemek V" <m...@poczta.onet.naszaojczyzna> / 2010-08-20 23:53:19

Użytkownik "J.F." napisał w wiadomości
news:njst66hubpnbepfp81jk0j6vnc93gl118b@4ax.com...
> On Fri, 20 Aug 2010 23:14:50 +0200, Przemek V wrote:
>>>> Ale zaburtowe ? Przeciez takie bydle troche wazy.
>>> Tak. Zaburtowe. Podparte w srodku ciezkosci. Maja srube
>>> na dluuugim wale i uchwyt do sterowania. Poszukaj obrazkow
>>> z Azji z jakas rzeka. To naprawde powszechne rozwiazanie.
>>
>>Long Tail Boat (od tego długiego wału)
>>http://picasaweb.google.pl/niezlaazja/KambodzaITajlandia#5421629517473241266
>
> No, ale zaburtowym tego nazwac nie mozna :-)
>
> A tak swoja droga to mi wyglada na czterocylidrowego turbo diesla od
> ciezarowki.
>
> Tak sie nawet zastanawiam - czy oni tam maja szeroki dostep do
> amerykanskich silnikow, czy raczej z jakiejs japonskiej malolitrazowki

Montują wszystko ale raczej większe diesle bo te łodzie nie są do zabawy
tylko pełnią taką funkcję jak busy albo auta dostawcze. Głównie motoryzacja
tam jest japońskich korzeni. Głośne to wszystko jest jak diabli bo tłumiki
są symboliczne.

 

Re: Silniki do łodzi

Michał_Baszyński <m...@ga.ze.ta.pl> / 2010-08-22 21:12:10
W dniu 2010-08-20 09:53, Inead pisze:

> Zdarzają się może nie zaburtowe ale zabudowane. Nie jest to najlepsze
> rozwiązanie raczej taki półśrodek ale pływają ludzie i jakoś dająradę. W
> PL najczęście pakowali do cięższych jachtów silniki diesla od Mercedesa
> (był problem zasilania paliwem w przechyłach cos tam trzeba było
> zmieniać). Nie mogły się równań z dedykowanymi Yanmarami czy Volbo Penta.

nie tylko w Polsce, u naszych zachodnich sąsiadów też są/były popularne
(np. http://www.marinediesel-arndt.de/public/)
A kwestia czy się mogły równać czy nie - nie ta skala.
Najmniejszy mercedesowski diesel to już jakby nie było kilkadziesiąt
kilowatów, czyli już na spory jacht. A najczęściej używane Yanmary czy
Volvo-Penta to zazwyczaj raptem kilkanaście kilowatów..

--
Pozdr.
Michał
 

Re: Silniki do łodzi

ąćęłńóśźż <a...@interia.pl> / 2010-08-23 15:38:28
Silnik samochodowy to kłopot m.in. wysokich obrotów.
Silniki niskoobrotowe to m.in. od ciągników (np. Perkins - Ursus) lub ciężarówek (Andoria - Jelcz).


-----

| Najmniejszy mercedesowski diesel to już jakby nie było kilkadziesiąt kilowatów, czyli już na spory jacht.
 

Re: Silniki do łodzi

c...@gmail.com / 2013-12-01 11:38:03
Silniki samochodowe używane w azji do napedzania łodzi nazywane Long Tail nie mają redukcji obrotów i nie muszą jej mieć ponieważ są tam inne śruby napędowe które działają powierzchniowo w zanurzeniu 70%-80% .
Stosuje się reduktory obrotow ale wtedy trzeba dać dwa razy większą śrubę napędową i nie poprawia to prędkości tylko zużycie paliwa.
Reduktory daje się do powolnych łodzi które mają za zadanie przewieźć dużo większy ładunek i spalić mniej paliwa.
W wyścigach rganizowanych na napędach long tail nie używa się redaktorów obrotów, silniki używane są tylko 2suwowe ze względów na ich obroty, szybkość wchodzenia na obroty i mała wagę.
Przeważnie ścigają się na Rotaxach i potrafią na silniku o pojemności 350cm3 osiągnąć prędkość 110km/h
Jestem jedyną osobą w Polsce która zajmuje się napadami typu Long Tail i dobiera do nich silniki.
przez zmiany klimatu i spadki wody jakie widać na Polskich rzekach mam coraz więcej klientów, a napędy Long Tail nie są tak wrażliwe na przeszkody w wodzie ponieważ wał ze śruba napędową przeslizguje sie po nich, niema też problemu z zasysaniem piachu przez system chłodzący silnika ponieważ stosuje się silniki chłodzone powietrzem.
Najmniejsze napędy long tail posiadam do silników 2.5 Hp a najwieksze do 23Hp a cena kompletu z silnikiem waha się od 1900zl do 6000zl.
Nawet najlepszy i najdroższy silnik zaburtowy Hondy nie da rady napędowi Long Tail na płytkiej rzece z dużą ilością przeszkód wodnych.
Jeżeli jest ktoś zainteresowany to zapraszam do kontaktu Mariusz Cholewski Long Tail Polska tel. 508-818-109
Można na YouTube zobaczyć moja 5.5 metrową indiańska łódź z napędem Long Tail wpisując : kanu z silnikiem Mariusz Cholewski
 
Czy małe i średnie firmy mogą sobie pozwolić na sprawne zarządzanie majątkiem przedsiębiorstwa? link spons.