Notowania

marketing
18.07.2011 10:00

Budowanie społeczności 2.0

Zanim pojawił się internet, firmy miały dużo więcej czasu na monitorowanie działań społeczności i reagowanie na nie. Ten sielankowy okres od dawna należy do przeszłości i dzisiaj organizacje...

Podziel się
Dodaj komentarz

Zanim pojawił się internet, firmy miały dużo więcej czasu na monitorowanie działań społeczności i reagowanie na nie. Ten sielankowy okres od dawna należy do przeszłości i dzisiaj organizacje rozpaczliwie potrzebują spójnej strategii w obszarze interakcji wspólnotowych, świeżych umiejętności i taktyki adaptacyjnej. Na podstawie badania przeprowadzonego w ponad 20 przedsiębiorstwach, autorzy artykułu opisują zmiany spowodowane przez media społecznościowe oraz możliwości ich wykorzystywania przez menedżerów. Jest to lekcja, za którą centrum usług medycznych Kaiser Permanente, sieć pizzerii Domino’s i inne firmy musiały słono zapłacić.
Platformy mediów społecznościowych zwiększają siłę wspólnot, ponieważ krzewią głębokie związki, ułatwiają szybkie mobilizowanie sił, tworzenie i syntetyzowanie wiedzy oraz doskonałe filtrowanie informacji. Autorzy przytaczają wiele przykładów z obszaru służby zdrowia, gdzie członkowie mediów społecznościowych są bardzo dynamiczni i wpływowi. Na przykład użytkownicy Sermo, internetowej sieci zrzeszającej wyłącznie lekarzy, wykorzystali swój serwis, aby zwrócić uwagę na proponowane przez ubezpieczycieli cięcia w refundacji kosztów leczenia i zorganizować sprzeciw.
Unowocześniając firmowe podejście do relacji wspólnotowych, należy powołać zespół ds. mediów społecznościowych i wyposażyć go w narzędzia do odkrywania nowych szans płynących z angażowania wspólnot i zapobiegania sytuacjom szkodliwym dla marki. W najlepiej prosperujących spośród badanych przez autorów organizacjach zarządzaniem społecznościami zajmował się odrębny dział, łączący umiejętności z zakresu marketingu, PR i informatyki.

Tagi: marketing, akademia managera, Biblioteka Managera
Źródło:
Harvard Business Review Polska
komentarze
+1
+1
ważne
smutne
ciekawe
irytujące
Napisz komentarz