Trwa ładowanie...

Notowania

Przejdź na
marketing
18.07.2011 09:51

Czy da się uratować tę markę?

Joanna Socha, menedżer marki polskiej firmy kosmetycznej MagicLook, nie była zadowolona ze sprzedaży i udziałów w rynku szamponu marki Essence of Life, za który odpowiadała. Statystyki sprzedaży...

Podziel się
Dodaj komentarz

Joanna Socha, menedżer marki polskiej firmy kosmetycznej MagicLook, nie była zadowolona ze sprzedaży i udziałów w rynku szamponu marki Essence of Life, za który odpowiadała. Statystyki sprzedaży wykazywały spadek.

Kosmetyki do włosów Essence of Life trafiły na polski rynek w 1989 roku. Adresowane były do kobiet między 15. a 30. rokiem życia. Miały stylowy wizerunek, który natychmiast zdobył popularność i długo jej nie tracił. Z biegiem czasu kilkakrotnie modyfikowano podstawowe wyroby i opakowania Essence of Life, jednakże w odbiorze klientów pozostały one takie same. A slogan: „Essence of Life – blask i szyk” nie zmienił się od pierwszego dnia. W 2001 roku rozpoczął się bardzo powolny spadek sprzedaży wyrobów tej marki, ale firma poważniej zajęła się problemem dopiero dwa lata później, kiedy menedżerem marki mianowano Joannę Sochę.

Na początek Joanna postanowiła zmienić opakowanie. Agencja reklamowa poparła ją i opracowała skromną kampanię „nowego wyglądu”. Jednakże jej wprowadzenie nie wywarło pozytywnego wpływu na wielkość sprzedaży.

Teraz należało podjąć decyzję, czy – jak twierdziła Ewa Pacewicz, przedstawicielka agencji reklamowej – Essence of Life potrzebuje silnej kampanii reklamowej marki, a może należy konkurować ceną – jak twierdził szef sprzedaży Michał Bastkowski.

Nad tym, jaki plan działań marketingowych powinna wybrać Joanna Socha, zastanawiają się trzej eksperci.

Tagi: marketing, akademia managera, Biblioteka Managera
Źródło:
Harvard Business Review Polska
komentarze
+1
+1
ważne
smutne
ciekawe
irytujące
Napisz komentarz