Notowania

Czy nasza firma potrzebuje modelu kompetencji?

Wiele organizacji po etapie dynamicznego, organicznego wzrostu z małej firmy w duży podmiot staje przed dylematem, czy menedżerowie, którzy sprawdzili się w fazie jej budowania, będą równie skuteczni...

Podziel się
Dodaj komentarz

Wiele organizacji po etapie dynamicznego, organicznego wzrostu z małej firmy w duży podmiot staje przed dylematem, czy menedżerowie, którzy sprawdzili się w fazie jej budowania, będą równie skuteczni na nowym etapie jej rozwoju i w ramach nowych struktur.

Pojawiające się wówczas wyzwania przywódcze są jednak często niedostrzegane lub wręcz lekceważone. A kryzys zarządczy jest niemal nieunikniony. Wyjście z niego wymaga nie tyle dodatkowych funduszy, ile zwiększonego zaangażowania ze strony najwyższego kierownictwa firmy, które musi być gotowe na wprowadzenie zmian w obszarze zarządzania kadrami. Model kompetencji menedżerskich jest jednym z narzędzi, które poprzez jasne określenie oczekiwań w stosunku do kadry kierowniczej może wesprzeć proces selekcji, rekrutacji i rozwoju osób najlepiej nadających się do realizowania strategii firmy. Pytanie tylko, czy sformalizowanie i standaryzacja wymagań dotyczących pożądanych umiejętności oraz zdolności kierowniczych wobec wszystkich osób z kadry zarządzającej jest dobrym rozwiązaniem.

O słuszności wprowadzenia modelu kompetencji menedżerskich jest przekonana szefowa HR fikcyjnej firmy kosmetycznej MNCosmetics. Jednak członkowie zarządu - z prezesem na czele - mają wątpliwości, czy zarząd powinien podjąć się realizacji planów związanych ze stworzeniem modelu kompetencji.

Tagi: zarządzanie zasobami ludzkimi, akademia managera, Biblioteka Managera
Źródło:
Harvard Business Review Polska
komentarze
+1
+1
ważne
smutne
ciekawe
irytujące
Napisz komentarz