Notowania

Czy sukces jest grzechem?

Trudne zadanie osiągania doczesnych sukcesów przy jednoczesnym gromadzeniu skarbów duchowych stale stoi przed nami, zarówno w dobrych, jak i złych czasach. Dzisiaj jednak, gdy nastąpiło ochłodzenie...

Podziel się
Dodaj komentarz

Trudne zadanie osiągania doczesnych sukcesów przy jednoczesnym gromadzeniu skarbów duchowych stale stoi przed nami, zarówno w dobrych, jak i złych czasach. Dzisiaj jednak, gdy nastąpiło ochłodzenie gospodarki, a firmy okazały się śmiertelne, pytania dotyczące sensu życia i nieprzemijającego systemu wartości wydają się jeszcze bardziej istotne, a nawet palące.

Starszy redaktor HBR David A. Light rozmawiał z pastorem Peterem J. Gomesem, jednym z najbardziej znanych kaznodziejów w USA i duchownym Memorial Church przy Uniwersytecie Harvarda, o tym, dlaczego konieczne jest godzenie życia nastawionego na sukcesy z życiem w wierze oraz jak to osiągać.

Otóż, zdaniem Gomesa, trzeba najpierw „przyzwyczaić się do tego” – pogodzić się z odwiecznym napięciem między bogactwem duchowym a bogactwami doczesnymi. Następnie trzeba „wyjść poza to” – zrozumieć wartość władzy i bogactwa i odpowiedzialność z nimi związaną. Na koniec trzeba „pójść z tym dalej” – ustalić, w jaki sposób można duchowo przeżyć swoje życie, nie rezygnując z przewodzenia w świecie biznesu.

Tym, którzy zastanawiają się, jak mają doskonalić się duchowo, Gomes podaje przykład menedżerów wysokiego szczebla spotykających się z ludźmi ze swojego środowiska – z powodu wspólnych potrzeb, a nie wspólnych osiągnięć – aby modlić się, czytać święte księgi i dzielić się swoim życiem religijnym. Wskazuje, że nigdy nie jest na to za późno: możemy poprawić swoje życie w każdej chwili, niezależnie od tego, czy mamy 35, 45 czy 75 lat.

Gomes kończy stwierdzeniem, że biznes nadal będzie jedną z najbardziej znaczących sił w kulturze amerykańskiej; jednakże zawsze będzie się zmagać z ludzką potrzebą spojrzenia poza świat doczesny.

Tagi: organizacja społeczna i etyka, akademia managera, Biblioteka Managera
Źródło:
Harvard Business Review Polska
komentarze
+1
+1
ważne
smutne
ciekawe
irytujące
Napisz komentarz