Notowania

strategia konkurencyjna
18.07.2011 10:01

Czy twoja strategia wzrostu ma właściwe podstawy?

Mimo że firmy mają pod dostatkiem nieprzetworzonych danych, niewiele z nich potrafi wyłapywać wszystkie te informacje, które odsłaniają największe szanse wzrostu, i analizować je. A jeszcze mniej...

Podziel się
Dodaj komentarz

Mimo że firmy mają pod dostatkiem nieprzetworzonych danych, niewiele z nich potrafi wyłapywać wszystkie te informacje, które odsłaniają największe szanse wzrostu, i analizować je. A jeszcze mniej podmiotów próbuje dostosować swój kształt organizacyjny i metody zarządzania do struktury rynków, na których są aktywne. Tymczasem szczegółowe spojrzenie na wyniki firmy i rynki ma kolosalne znaczenie - zwłaszcza w dobie gospodarczego kryzysu, który wymaga bardzo selektywnego podejścia do redukowania kosztów i dokonywania długofalowych inwestycji.
M. Baghai, S. Smit i P. Viguerie namawiają organizacje, by wzięły pod lupę mniejsze części rynku i dokonały
precyzyjniejszych pomiarów źródeł wzrostu - dynamiki rynku, fuzji i przejęć oraz zwiększenia udziałów w rynku. Autorzy artykułu dokonują analizy działalności kilku przedsiębiorstw - między innymi firm Amazon i Ping An - którym bardziej uszczegółowione podejście do zarządzania przyniosło wymierne korzyści.

Tagi: strategia konkurencyjna, akademia managera, Biblioteka Managera
Źródło:
Harvard Business Review Polska
komentarze
+1
+1
ważne
smutne
ciekawe
irytujące
Napisz komentarz