Notowania

zarządzanie
18.07.2011 09:56

Doprowadzenie do perfekcji procesu urynkowienia nowych produktów

Jim Hackett objął stanowisko prezesa Steelcase w 1994 roku. Wkrótce potem jego firma, producent mebli biurowych, wypuściła na rynek dwa nowe. Fotel obrotowy Leap odniósł ogromny sukces. Natomiast...

Podziel się
Dodaj komentarz

Jim Hackett objął stanowisko prezesa Steelcase w 1994 roku. Wkrótce potem jego firma, producent mebli biurowych, wypuściła na rynek dwa nowe. Fotel obrotowy Leap odniósł ogromny sukces. Natomiast drugi wyrób, system segmentów biurowych Pathways, od początku prześladowały kłopoty – spory na tle koncepcji produktu, brak porozumienia w kwestii dystrybucji i reklamacje.Jak to możliwe, że firma w tym samym czasie odniosła sukces i poniosła porażkę? Hackett ustalił, że źródłem problemu było coś, co wiele firm uznałoby za zaletę: nastawienie typu „to się da zrobić”. Pracownicy Steelcase poświęcali za mało czasu na przemyślenie danej koncepcji, przeskakując zbyt szybko do fazy wykonania. Dlatego Hackett postanowił przekształcić kulturę organizacyjną firmy opartą na haśle „działaj” w kulturę opartą na haśle „pomyśl, zanim zaczniesz działać”.

Po długich badaniach szef firmy Steelcase opracował czterofazowy proces, który miał zapewnić zespołom badawczo--rozwojowym intelektualne narzędzia, zasoby informacyjne i czas – czyli te elementy, które były im potrzebne, by na wstępie przemyśleć cały proces realizacji przedsięwzięcia, aż do jego ukończenia.

Hackett przyznaje, że ludzie, którzy rwą się do tego, by wziąć świat szturmem, muszą wykazać się wielką odwagą i pewnością siebie, żeby zwolnić i najpierw zbadać wszystkie opcje. Jednak dzięki dbałości o właściwe proporcje pomiędzy myśleniem a działaniem wszyscy pracownicy Steelcase czują się o wiele lepiej przygotowani do tego, by sprostać przyszłym wyzwaniom.

Tagi: zarządzanie, akademia managera, Biblioteka Managera
Źródło:
Harvard Business Review Polska
komentarze
+1
+1
ważne
smutne
ciekawe
irytujące
Napisz komentarz