Trwa ładowanie...

Notowania

Przejdź na
zarządzanie
18.07.2011 09:54

Innowacje:klasyczne pułapki

Innowacje – które nigdy nie są przelotnym trendem i które zawsze albo właśnie są w modzie, albo dopiero co wyszły z mody – co sześć lat powracają do łask w roli siły napędowej wzrostu....

Podziel się
Dodaj komentarz

Innowacje – które nigdy nie są przelotnym trendem i które zawsze albo właśnie są w modzie, albo dopiero co wyszły z mody – co sześć lat powracają do łask w roli siły napędowej wzrostu. Zbyt często jednak po wzniosłych deklaracjach dotyczących innowacji następuje niemrawa i mało owocna realizacja tych planów, a zespoły odpowiedzialne za nowe inicjatywy zostają – w ramach redukcji kosztów – po cichu rozwiązane. Każda nowa generacja menedżerów z takim samym entuzjazmem zabiera się do poszukiwania kolejnych nowości. I każda z nich staje przed tymi samymi, trudnymi wyzwaniami, z których większość jest efektem napięcia, jakie powstaje pomiędzy obowiązkiem ochrony przychodów z dotychczasowej działalności (które decydują o bieżących sukcesach firmy) a chęcią wspierania nowych koncepcji (które mogą okazać się kluczowe dla przyszłości firmy).

Profesor Harvard Business School, Rosabeth Moss Kanter, w swoim artykule dzieli się refleksjami na temat czterech głównych fal entuzjazmu dla innowacji, jakie zaobserwowała w ciągu ostatnich 25 lat. Omawia klasyczne błędy popełniane przez firmy w zakresie takich aspektów nowych przedsięwzięć, jak: strategia, procesy, struktura i ocena umiejętności pracowników. Kanter ilustruje swoje tezy ogromną ilością autentycznych przykładów z takich między innymi firm, jak: AT&T Worldnet, Timberland czy Ocean Spray.

Tagi: zarządzanie, akademia managera, Biblioteka Managera
Źródło:
Harvard Business Review Polska
komentarze
+1
+1
ważne
smutne
ciekawe
irytujące
Napisz komentarz