Notowania

Internetowe kuźnie liderów

Internetowe gry MMORPG, czyli gry fabularne dla dużej liczby graczy, to rosnące, cybernetyczne społeczności, które dają możliwość podglądania przyszłego środowiska biznesowego. Gracze stojący na czele...

Podziel się
Dodaj komentarz

Internetowe gry MMORPG, czyli gry fabularne dla dużej liczby graczy, to rosnące, cybernetyczne społeczności, które dają możliwość podglądania przyszłego środowiska biznesowego. Gracze stojący na czele zespołów w tych wirtualnych światach doskonalą umiejętności, których będą w przyszłości potrzebować jako liderzy przedsiębiorstw. Gry zapewniają środowisko, które ułatwia liderom skuteczne działanie. Dlatego współczesne firmy mogą kopiować ich wybrane elementy i stosować je w swoich kontekstach. W ramach analizy przeprowadzonej przez Seriosity, firmę tworzącą inspirowane grami programowanie dla przedsiębiorstw, autorzy artykułu skoncentrowali się na liderach gildii tworzonych w MMORPG. Pytali też o opinie graczy, którzy w świecie rzeczywistym są zatrudnieni w firmie IBM i prowadzą tam prawdziwe zespoły biznesowe. W ten sposób określili trzy zasadnicze cechy przywództwa, charakterystyczne dla tego środowiska. W miarę upodabniania się formuły pracy i klimatu biznesowego do gier staną się prawdopodobnie nieodzowne
dla przyszłych liderów. Są to szybkość, umiejętność podejmowania ryzyka i akceptacja tymczasowego charakteru roli przywódcy. Jednak sami autorzy za najbardziej istotne uważają odkrycie, że odpowiednia organizacja środowiska przywódczego może być równie ważna, jak wybór właściwego lidera. Wskazują na dwa aspekty gier, nad których wprowadzeniem firmy powinny się zastanowić. Po pierwsze, pozafinansowe bodźce wbudowane w system ekonomiczny, które wyjątkowo skutecznie motywują jednostki do realizacji celów grupy. Po drugie, hiperprzejrzystość informacji dostępnych w czasie rzeczywistym, na temat umiejętności i wyników każdego członka zespołu, która ułatwia dobieranie ludzi do zadań, a także umożliwia im zarządzanie sobą.

Tagi: zachowania w organizacji i przywództwo, akademia managera, Biblioteka Managera
Źródło:
Harvard Business Review Polska
komentarze
+1
+1
ważne
smutne
ciekawe
irytujące
Napisz komentarz