Najpopularniejszy w Polsce portal o finansach i biznesie
Jak łączyć produkty z usługami: praktyczny przewodnik

Jak łączyć produkty z usługami: praktyczny przewodnik

Wprawdzie oferty hybrydowe otwierają przed firmami ogromne szanse na poprawę sytuacji, to jednak łatwo o błąd przy ich tworzeniu. Problem tkwi w tym, że zbyt wiele firm, licząc na krociowe zyski, nie zastanawia się dokładnie, w jaki sposób skonstruować, urynkowić i sprzedać takie oferty. Przez ostatnie 3 lata autorzy artykułu poddali analizie ponad 100 udanych pakietów hybrydowych, oferowanych przez bardzo różne firmy z sektorów B2B i B2C. Z ich analiz wynika, że większości z tych pakietów brakuje przynajmniej jednego z czterech czynników: wyróżnienia oferty; jej skalowalności; właściwej analizy rynku i cen oraz inwestycji brandingowych.

Autorzy rozróżniają cztery rodzaje ofert hybrydowych. Elastyczne połączenie produktu z usługą pozwala nabywcom zaspokoić indywidualne potrzeby. Pakiet kupowany dla spokoju ducha zawiera najlepsze w swoim rodzaju produkty i najwyższej jakości usługi. Pakiet potęgujący korzyści zapewnia klientom więcej dodatkowych funkcji lub pól użytkowania. Pakiet typu „wszystko w jednym miejscu" ma przede wszystkim ułatwić klientom dokonanie zakupu. Autorzy przedstawiają również praktyczne wskazówki ułatwiające tworzenie udanych ofert hybrydowych w każdej firmie.

ZAINTERESOWAŁ CIĘ TEN ARTYKUŁ? KUP DOSTĘP DO PEŁNEJ TREŚCI

Harvard Business Review Polska
Czytaj także
Polecane galerie