Trwa ładowanie...
Notowania
Przejdź na

Jak skutecznie wykorzystać nieformalne sieci pracowników

0
Podziel się:

Nieformalne sieci pracowników, czyli wspólnoty praktyków, są dla specjalistów niedrogim i efektywnym sposobem wymieniania się wiedzą i pomysłami. Wspólnoty działają jednak najlepiej, gdy menedżerowie...

Jak skutecznie wykorzystać nieformalne sieci pracowników

Nieformalne sieci pracowników, czyli wspólnoty praktyków, są dla specjalistów niedrogim i efektywnym sposobem wymieniania się wiedzą i pomysłami. Wspólnoty działają jednak najlepiej, gdy menedżerowie jasno określają ich zakres odpowiedzialności i zapewniają im nadzór.

Wydajne wspólnoty rozwiązują prawdziwe problemy menedżerów wyższego szczebla. Na przykład w koncernie Pfizer mają obowiązek pomagać zespołom opracowującym leki w podejmowaniu trudnych decyzji dotyczących bezpieczeństwa. Wspólnoty są podobne do zespołów, z tym że koncentrują się na długiej perspektywie. Wspólnoty ds. bezpieczeństwa firmy Pfizer mają wyznaczone cele ogólnofirmowe - na przykład dbanie o to, by w badaniach dotyczących bezpieczeństwa substancji korzystano z najnowszych osiągnięć naukowych - których nie potrafiłyby realizować skupione na konkretnych zadaniach zespoły.
Technologia umożliwia globalną współpracę, ale aby odnieść sukces, wspólnoty potrzebują również systemów ludzkich - zainteresowania menedżerów, ich uwagi i ukierunkowania - które zapewniają im integrację z przedsiębiorstwami.

akademia managera
Biblioteka Managera
Oceń jakość naszego artykułu:
Twoja opinia pozwala nam tworzyć lepsze treści.
Źródło:
Harvard Business Review Polska
KOMENTARZE
(0)