Jak walczyć mądrze, z pożytkiem dla firmy

Jak walczyć mądrze, z pożytkiem dla firmy

Jak wykazują badania, najgorszym prognostykiem dla losów przedsiębiorstwa jest bez wątpienia samozadowolenie, dlatego każdej organizacji jest potrzebna umiarkowana dawka konfliktu. Rzecz jasna, nie wszystkie spory są jednakowo produktywne, należy zatem znaleźć punkt równowagi między harmonią a rywalizacją i zadbać o to, aby energia pracowników zwracała się we właściwym kierunku.
Autorzy artykułu, doradcy z ogromnym doświadczeniem, prezentują podstawowe reguły prowadzenia słusznych sporów. Przedmiotem konfliktu musi być sprawa szczególnej wagi, naprawdę warta sporu. Konflikt musi służyć szlachetnemu celowi, innymi słowy - tworzyć konkretną, trwałą wartość, istotną dla wszystkich zainteresowanych. Dobry spór powinien koncentrować się na przyszłości, a nie na poszukiwaniu winnych niepowodzeń i błędów popełnionych w przeszłości. Liderzy powinni nadać sporom charakter sportowej rywalizacji, zezwolić na nieformalne kontakty oraz łagodzić gorycz i rozczarowanie przegranych.

ZAINTERESOWAŁ CIĘ TEN ARTYKUŁ? KUP DOSTĘP DO PEŁNEJ TREŚCI

negocjacje, zarządzanie, zachowania w organizacji i przywództwo
Harvard Business Review Polska
Czytaj także
Polecane galerie