Notowania

Jak wygrać wyścig o talenty na rynkach wschodzących

„Obecna wojna o talenty nie przypomina niczego, co mogliśmy obserwować wcześniej”, przyznają autorzy, pomimo że każdy z nich od kilkudziesięciu lat bada procesy związane z zarządzaniem...

Podziel się
Dodaj komentarz

„Obecna wojna o talenty nie przypomina niczego, co mogliśmy obserwować wcześniej”, przyznają autorzy, pomimo że każdy z nich od kilkudziesięciu lat bada procesy związane z zarządzaniem talentami i rozwojem przywództwa. Przeprowadzili wywiady z menedżerami z ponad 20 globalnych korporacji, aby poznać strategie pozyskiwania talentów w krajach rozwijających się. Na tej podstawie wyodrębnili cztery czynniki: markę, szansę, cel i kulturę, które odgrywają kluczową rolę w tym procesie.

Pozytywnie kojarzona marka w połączeniu z inspirującym przywództwem jest szczególnie atrakcyjna dla młodych ludzi o dużym potencjale, którzy często po raz pierwszy w życiu mogą przebierać w ofertach pracy. Szansa powinna zakładać przyspieszoną ścieżkę kariery lub – co najmniej – dynamiczne pozyskiwanie nowych umiejętności i doświadczeń. Atrakcyjny cel ma przynosić korzyści ojczyźnie kandydata i kłaść nacisk na wartości związane z globalnym obywatelstwem. Kultura organizacyjna powinna opierać się na merytokracji, doceniać osiągnięcia indywidualne i zespołowe oraz honorować dotrzymywanie złożonych obietnic.W wyścigu o uzdolnionych ludzi lokalny pracodawca, który oferuje kandydatom szanse na prawdziwą karierę i odpowiednią kulturę organizacyjną, nieraz wygrywa z korporacją zachodnią prowadzącą działalność na szczeblu międzynarodowym, która kusi wyższym wynagrodzeniem.

Tagi: zarządzanie zasobami ludzkimi, akademia managera, Biblioteka Managera
Źródło:
Harvard Business Review Polska
komentarze
+1
+1
ważne
smutne
ciekawe
irytujące
Napisz komentarz