Notowania

Jak zatrzymać najbardziej utalentowanych pracowników

Tekst stanowi próbę znalezienia odpowiedzi na pytanie, dlaczego tak wiele przedsiębiorstw traci utalentowanych pracowników na korzyść konkurencji. Na podstawie wnikliwych badań autorzy zwracają uwagę...

Podziel się
Dodaj komentarz

Tekst stanowi próbę znalezienia odpowiedzi na pytanie, dlaczego tak wiele przedsiębiorstw traci utalentowanych pracowników na korzyść konkurencji. Na podstawie wnikliwych badań autorzy zwracają uwagę na sześć powszechnie popełnianych błędów, uzasadniając przy tym konieczność obrania zupełnie odmiennej ścieżki postępowania. Po pierwsze, wskazują, że firmy mają tendencję do zakładania, że utalentowani pracownicy są zaangażowani, podczas gdy ich nastawienie wobec firmy wymaga solidnego zbadania. Po drugie, zwracają uwagę, by nie utożsamiać aktualnie osiąganych ponadprzeciętnych wyników z potencjałem na przyszłość. Trzeci błąd organizacji polega na zrzucaniu odpowiedzialności za rozwój utalentowanych pracowników na menedżerów liniowych. Po czwarte, autorzy doradzają, by nie chronić talentów i wyznaczać im zadania z prawdziwego zdarzenia, które będą rzeczywiście testowały ich umiejętności lub zmuszały do budowania nowych. Jako piąte „przewinienie" wskazują dość powszechne przekonanie, że utalentowani pracownicy
będą chcieli dzielić kłopoty organizacji. Nic bardziej błędnego. I po szóste, autorzy zaobserwowali, że firmy trzymają młodych liderów w niewiedzy, gdy tymczasem powinny informować ich na bieżąco o planach strategicznych.

Tagi: zachowania w organizacji i przywództwo, akademia managera, Biblioteka Managera
Źródło:
Harvard Business Review Polska
komentarze
+1
+1
ważne
smutne
ciekawe
irytujące
Napisz komentarz