Trwa ładowanie...

Notowania

Przejdź na

Jak zbudować silną markę korporacji?

0
Podziel się

W ostatnich latach firmy coraz wyraźniej dostrzegają korzyści wynikające z budowania marki, nie tyle dla poszczególnych swoich produktów lub usług, co dla firmy jako całości....

Jak zbudować silną markę korporacji?
bEgwJuyd

W ostatnich latach firmy coraz wyraźniej dostrzegają korzyści wynikające z budowania marki, nie tyle dla poszczególnych swoich produktów lub usług, co dla firmy jako całości.

Aby zbudować silną markę korporacji, firma musi zgrać ze sobą trzy zasadnicze, współzależne elementy: wizję, kulturę organizacyjną i wizerunek. Wzajemne dostosowanie tych elementów wymaga dobrych chęci i dużych umiejętności kierownictwa.

Aby skutecznie budować markę korporacji, menedżerowie powinni ustalić, gdzie powyższe elementy składowe marki wyłamują się z szeregu. Autorki proponują serię diagnostycznych pytań, służących do wykrycia rozbieżności między wizją, kulturą organizacyjną i wizerunkiem firmy. Pierwszy zbiór pytań służy do wykrycia rozbieżności między wizją a kulturą organizacyjną występujących na przykład wtedy, kiedy kierownictwo ustala wizję, która jest zbyt ambitna, żeby ją można było wdrożyć w praktyce. Drugi zbiór odnosi się do kultury organizacyjnej i wizerunku; służy do wykrycia ewentualnych rozbieżności między postawami pracowników a sposobem postrzegania firmy przez świat zewnętrzny. Ostatni zbiór pytań służy do zbadania rozbieżności między wizją a wizerunkiem – czy kierownictwo prowadzi firmę w kierunku popieranym przez zainteresowanych?

bEgwJuyf

Autorki omawiają korzyści wynikające z marki korporacji, takie jak obniżenie kosztów marketingu i budowanie wśród klientów poczucia wspólnoty. Wskazują też na sytuacje, w których marka korporacji nie ma sensu – na przykład jeżeli firma jest inkubatorem produktów; jeżeli niedawno uczestniczyła w fuzji lub przejęciu; albo jeżeli obawia się wystąpienia negatywnych ubocznych skutków ryzykownych przedsięwzięć.

bEgwJuyG
akademia managera
Biblioteka Managera
Źródło:
Harvard Business Review Polska
KOMENTARZE
(0)