Kiedy mniej produktów oznacza zwiększenie zysków

Kiedy mniej produktów oznacza zwiększenie zysków

Wiele firm uznaje rozwój produktów za główny motor swojego rozwoju. Firmy wypuszczają więc nowe towary niemal za wszelką cenę. Trudno im się dziwić. Nnowe pozycje w ofercie pozwalają uciec standaryzacji i wynikającemu z niej spadkowi zysków. Pobudzają też popyt, zwiększając przychody. Jeden z najbardziej cenionych konsultantów zarządzania na świecie twierdzi jednak, że menedżerowie powinni ograniczyć liczbę produktów zarówno nowych, jak i już istniejących. W wywiadzie podaje, że drastyczne zawężenie oferty wyzwala bowiem ogromny potencjał - obniża koszty o 10 do 25% i podnosi przychody o 5 aż do 40%.

ZAINTERESOWAŁ CIĘ TEN ARTYKUŁ? KUP DOSTĘP DO PEŁNEJ TREŚCI

Harvard Business Review Polska
Czytaj także
Polecane galerie