Notowania

Kluczowa rzecz, o której trzeba pamiętać, budując wartość marki

Panuje przekonanie, że era tradycyjnego marketingu bezpowrotnie przeminęła. To błędne założenie, choć pojawienie się mediów społecznościowych na taką skalę i w takim zakresie jak obecnie niewątpliwie...

Podziel się
Dodaj komentarz

Panuje przekonanie, że era tradycyjnego marketingu bezpowrotnie przeminęła. To błędne założenie, choć pojawienie się mediów społecznościowych na taką skalę i w takim zakresie jak obecnie niewątpliwie zmusza do ponownego zastanowienia się nad obranymi priorytetami marketingowymi. Weźmy jako przykład falę krytyki skierowaną przez internautów pod adresem firmy Dell w związku z „łatwopalnymi" laptopami czy firmy Kryptonite w związku z drogimi i mało skutecznymi zabezpieczeniami.

Nieumiejętność dotrzymania tempa rozwojowi mediów społecznościowych stanowi oczywiste zagrożenie dla przedsiębiorstw. I jest równie realne jak ryzyko, że firmy nadmiernie skupią się na tych mediach i zaniedbają kwestię solidnych podstaw marki. Marki powinny wykorzystywać nowe media, kierując się czterema podstawowymi zasadami postępowania. Są to: składanie i przekazywanie klientom klarownej obietnicy, zdobywanie ich zaufania dzięki dotrzymywaniu tej obietnicy, ciągłe ulepszanie swojej obietnicy i wprowadzanie innowacji wykraczających poza znajomy grunt. Na przykład linie lotnicze Virgin Atlantic stosują się do tych zasad, zamieszczając na swojej witrynie internetowej porady podróżnicze od członków załóg; komunikując się z klientami za pomocą serwisu Twitter w sytuacjach kryzysowych; umożliwiając klientom wspólne wypożyczanie taksówek i zakładając stronę Vtravelled.com, która służy klientom do wymieniania się informacjami, opowieściami i poradami.

Tagi: zarządzanie systemami informacyjnymi, akademia managera, Biblioteka Managera
Źródło:
Harvard Business Review Polska
komentarze
+1
+1
ważne
smutne
ciekawe
irytujące
Napisz komentarz