Notowania

zarządzanie
18.07.2011 09:59

Kolejna rewolucja na drodze do wyższej wydajności

Jeżeli twoja firma dała się porwać rewolucji przeprojektowywania procesów biznesowych, lecz teraz znalazła się w ślepym zaułku, porzuć procesy i spójrz w kierunku nowych horyzontów wydajności....

Podziel się
Dodaj komentarz

Jeżeli twoja firma dała się porwać rewolucji przeprojektowywania procesów biznesowych, lecz teraz znalazła się w ślepym zaułku, porzuć procesy i spójrz w kierunku nowych horyzontów wydajności. Przyjrzyj się działaniom, które tworzą te procesy. Rozwój informatyki, a w szczególności niedawne odkrycie zwane architekturą zorientowaną na usługi (service-oriented architecture – SOA), pozwala projektować i rozwijać oprogramowanie, którego komponenty – działania biznesowe – są jak klocki Lego. Dzięki temu twoja firma może przemienić się w wysoce wydajną, gotową na zmiany organizację sprawnie poruszającą się w świecie plug-and-play. SOA umożliwia dostęp do poszczególnych działań przez internet, co ułatwia ich aktualizację, dzielenie się nimi, a także zakup i sprzedaż, zarówno w obrębie firmy, jak i poza nią. Większość organizacji dostrzegła w SOA jedynie lepszy i tańszy sposób na utrzymanie oprogramowania wspierającego procesy. Ponieważ nie pokusiły się o dokładną analizę swojego modelu operacyjnego przed jej
wdrożeniem, tracą możliwość przejścia od zindywidualizowanych procesów działających niezależnie do wystandaryzowanych i zamiennych. Autorzy przytaczają przykłady firm, które skorzystały na tej analizie i wynikającym z niej wdrożeniu SOA. Piszą również o wyzwaniach na drodze do wdrożenia architektury zorientowanej na usługi, między innymi o rozdźwięku pomiędzy prezesami firm a działami IT. Liderzy, którzy pierwsi pokonają te bariery, dokonają kolejnego milowego kroku ku poprawie wydajności organizacji.

Tagi: zarządzanie, akademia managera, Biblioteka Managera
Źródło:
Harvard Business Review Polska
komentarze
+1
+1
ważne
smutne
ciekawe
irytujące
Napisz komentarz