Notowania

zarządzanie
18.07.2011 09:55

Kreatywność to nie wszystko

Ted Levitt, były redaktor naczelny HBR i jeden z najbardziej wnikliwych komentatorów na temat innowacji, jacy pojawili się na łamach pisma HBR, podważa powszechne przekonanie o wyższości kreatywności...

Podziel się
Dodaj komentarz

Ted Levitt, były redaktor naczelny HBR i jeden z najbardziej wnikliwych komentatorów na temat innowacji, jacy pojawili się na łamach pisma HBR, podważa powszechne przekonanie o wyższości kreatywności nad zachowawczością. Twierdzi on, że kreatywność, zwykle określana jako umiejętność tworzenia niezwykle innowacyjnych pomysłów, może okazać się destruktywna dla biznesu. Nie biorąc pod uwagę kwestii praktycznych, związanych z wdrażaniem swoich idei, wielcy kreatorzy pomysłów mogą doprowadzić do powstania kultury organizacyjnej skupionej na abstrakcyjnych rozważaniach, zamiast na rzeczywistym, ukierunkowanym działaniu. W takiej kulturze innowacja nigdy się nie dokona, ponieważ dużo się o niej mówi, ale nigdy nie przechodzi się od słów do czynów.

Zdaniem autora, często najgorszym posunięciem organizacji jest oddanie innowacji w ręce tak zwanych typów kreatywnych, czyli niepohamowanych twórców pomysłów, których głęboka niechęć do rutyny życia w firmie sprawia, że są niezdolni do realizacji jakiegokolwiek prawdziwego, opartego na realnych podstawach projektu. Firmy zostały stworzone, aby promować porządek i usystematyzowane działania. Nie jest to środowisko sprzyjające innowacjom. Pomysły osób, które nie orientują się w realiach organizacji, nigdy nie zostaną urzeczywistnione. Jedynie ci, którzy znają i rozumieją tajniki działania organizacji – z pozoru konformiści – posiadają praktyczną inteligencję, pozwalającą na pokonanie biurokratycznych przeszkód i doprowadzenie dobrego pomysłu do pomyślnego wdrożenia.

Tagi: zarządzanie, akademia managera, Biblioteka Managera
Źródło:
Harvard Business Review Polska
komentarze
+1
+1
ważne
smutne
ciekawe
irytujące
Napisz komentarz