Notowania

zarządzanie
18.07.2011 09:59

Liderzy w pułapce zaprzeczenia

Zygmunt Freud postrzegał zaprzeczenie jako „stan uzasadnionej obawy, która nie prowadzi do podjęcia właściwych działań”. Świetnym przykładem na to, że najwięksi łatwo wpadają w tę pułapkę,...

Podziel się
Dodaj komentarz

Zygmunt Freud postrzegał zaprzeczenie jako „stan uzasadnionej obawy, która nie prowadzi do podjęcia właściwych działań”. Świetnym przykładem na to, że najwięksi łatwo wpadają w tę pułapkę, są zachowania amerykańskiej branży samochodowej w XX wieku. Uparty sprzeciw Henry’ego Forda, aby przyznać, że potrzeby klientów ulegają zmianom, pozwolił koncernom Chrysler i GM przejąć udziały jego firmy. Pół wieku później cała branża samochodowa w Stanach Zjednoczonych popełniła ten sam błąd i rynek przejęli Japończycy. Jeśli więc zarządzasz organizacją, która jest liderem w swoim sektorze, i ciebie dotyczy ten problem.

Tagi: zarządzanie, akademia managera, Biblioteka Managera
Źródło:
Harvard Business Review Polska
komentarze
+1
+1
ważne
smutne
ciekawe
irytujące
Napisz komentarz