Notowania

marketing
18.07.2011 09:56

Marketing wśród awatarów

Dynamiczny rozwój handlu w wirtualnych światach oraz ich coraz wyraźniejsze zazębianie się z rzeczywistością sugeruje, że przed kreatywnymi marketingowcami z „realu” otwierają się nowe...

Podziel się
Dodaj komentarz

Dynamiczny rozwój handlu w wirtualnych światach oraz ich coraz wyraźniejsze zazębianie się z rzeczywistością sugeruje, że przed kreatywnymi marketingowcami z „realu” otwierają się nowe możliwości. Dotychczas nie było, co prawda, zbyt wielu przypadków, by prawdziwe produkty sprzedawano w wirtualnych światach realnym użytkownikom, z dostawą pod ich autentyczny adres, przeprowadzono jednak kilka ciekawych eksperymentów z zakresu budowania marki. Koncern McDonald’s zainstalował w świecie Sims Online wirtualne bary fast food. Za ladą postawiono automatycznych pracowników, którzy serwują (bezpłatnie) wirtualne hamburgery i frytki, zamawiane przez klientów kliknięciem na „menu”. Intel umieścił swoje logo na monitorach wirtualnych komputerów, które po nabyciu przez mieszkańców Sims Online (za lokalną walutę – simoleany) umożliwiają im podniesienie umiejętności wykorzystywanych w grze. Z kolei firma Levi Strauss promowała w wirtualnym świecie There nowy fason dżinsów, które można było kupić, płacąc w miejscowej
walucie (ThereBucks) nieco więcej niż za zwykłe wirtualne spodnie tego typu. Natomiast Nike sprzedawała wirtualne buty, dzięki którym awatary mogły biegać szybciej od innych.

Tagi: marketing, akademia managera, Biblioteka Managera
Źródło:
Harvard Business Review Polska
komentarze
+1
+1
ważne
smutne
ciekawe
irytujące
Napisz komentarz