Notowania

Na czym polega magia pracy w naszej firmie

Co odróżnia firmę, która cieszy się głęboko oddanymi i zaangażowanymi pracownikami, od takiej, która ich nie ma? Nie jest to określony schemat wynagrodzeń czy sposób zarządzania talentami. Jest to...

Podziel się
Dodaj komentarz

Co odróżnia firmę, która cieszy się głęboko oddanymi i zaangażowanymi pracownikami, od takiej, która ich nie ma? Nie jest to określony schemat wynagrodzeń czy sposób zarządzania talentami. Jest to natomiast umiejętność komunikowania obecnym i przyszłym pracownikom, co czyni firmę wyjątkową. Firmy posiadające wysoce zaangażowanych pracowników wyrażają swoje wartości i walory poprzez „charakterystyczne doświadczenie” (signature experience) – widoczne, wyróżniające elementy środowiska pracy, które są źródłem istotnych informacji na temat tego, jakich umiejętności, jakiej wytrzymałości i jakiego zaangażowania będą potrzebować pracownicy, żeby odnieść sukces w tej firmie.

Na przykład Whole Foods Market za pomocą opartego na pracy zespołowej procesu rekrutacji i procesu orientacyjnego informuje nowych pracowników o tym, jak ważna jest dla firmy współpraca i decentralizacja. Pracownicy JetBlue obsługują system rezerwacji lotów z własnych domów, co jest charakterystycznym doświadczeniem, które zwiększa ich zadowolenie i produktywność.

Firmy, którym uda się określić swoje „charakterystyczne doświadczenia” i je jasno wyróżnić i zaakcentować, zdają sobie sprawę z tego, że nie każdy pracownik chce tego samego. Tylko te firmy, które rozumieją, że ludzie pragną się realizować w różnych miejscach pracy i że nie każdy pracownik marzy o tym samym, potrafią z powodzeniem wykreować „charakterystyczne doświadczenia” i zakomunikować je. Istotnie, preferencje pracowników są ważnym, chociaż często zaniedbywanym, elementem walki o utalentowanych pracowników. Firmy, które skompletowały swoje zespoły z produktywnych i oddanych pracowników, w odpowiedzi na ich preferencje kierują się w swoich działaniach pewnymi ogólnymi zasadami.

Tagi: zachowania w organizacji i przywództwo, akademia managera, Biblioteka Managera
Źródło:
Harvard Business Review Polska
komentarze
+1
+1
ważne
smutne
ciekawe
irytujące
Napisz komentarz