Notowania

Nóż w plecy

Na początku akcji tego fikcyjnego przypadku Ed Davidson znalazł się na samej górze, dosłownie i w przenośni. Jest w Alpach Szwajcarskich, w drodze do Davos, po raz pierwszy w roli delegata na doroczną...

Podziel się
Dodaj komentarz

Na początku akcji tego fikcyjnego przypadku Ed Davidson znalazł się na samej górze, dosłownie i w przenośni. Jest w Alpach Szwajcarskich, w drodze do Davos, po raz pierwszy w roli delegata na doroczną konferencję Światowego Forum Ekonomicznego. Ma powody, żeby wierzyć, że niedługo zostanie szefem swojej firmy, Carston Waite – i następcą jej obecnego dyrektora naczelnego.

Wtem dzwoni telefon. Jego mentor Frank Maugham, dyrektor finansowy i członek rady nadzorczej Carston Waite, chce go poinformować o poważnych kłopotach. „David poprosił mnie, żebym cię powiadomił, że nie zostaniesz powołany na naczelnego”, powiada. „Przynajmniej jeszcze nie teraz. Chce pozostać blisko firmy”. Jednakże Frank ma plan, jak zmienić postanowienie dyrektora naczelnego.

Ed czuje się zdradzony i upokorzony – narasta jego chęć dokonania odwetu na dyrektorze naczelnym. Kiedy nadchodzi wiadomość, że plan się nie powiódł i że kosztowało to Franka utratę posady, Ed już poważnie angażuje się w swoje zamierzenie. Jest w Davos, bo David musiał się wycofać z udziału w forum; Ed ma wygłosić jego przemówienie. Dlaczego jednak nie miałby wykorzystać okazji wystąpienia na światowej scenie do zadania pożegnalnego ciosu?

Stan umysłu Eda i najlepszy dla niego sposób postępowania komentują: psychoanalityk, psychiatra, trener menedżerów oraz ekspert w sprawach zarządzania korporacjami. Są to: Kenneth Eisold, prezes International Society for the Psychoanalytic Study of Organizations; Dee Soder, założycielka i zarządzający partner CEO Perspective Group; Jeffrey P. Kahn, dyrektor naczelny WorkPsych Associates; oraz Charles M. Elson, profesor i dyrektor Center for Corporate Governance University of Delaware. Z polskiej perspektywy studium przypadku komentuje Krzysztof Kwiecień, dyrektor działu personalnego w Deloitte.

Tagi: organizacja społeczna i etyka, akademia managera, Biblioteka Managera
Źródło:
Harvard Business Review Polska
komentarze
+1
+1
ważne
smutne
ciekawe
irytujące
Napisz komentarz