Notowania

zarządzanie operacyjne
18.07.2011 09:55

Outsourcing 2008: w poszukiwaniu nowych korzyści

Outsourcing zmienia ostatnio swoje oblicze. Choć redukcja kosztów nadal pozostaje priorytetem – przed firmami korzystającymi z zewnętrznych usług otwierają się nowe możliwości. Rola dostawcy...

Podziel się
Dodaj komentarz

Outsourcing zmienia ostatnio swoje oblicze. Choć redukcja kosztów nadal pozostaje priorytetem – przed firmami korzystającymi z zewnętrznych usług otwierają się nowe możliwości. Rola dostawcy usług outsourcingowych i oczekiwania wobec niego zmieniły się. Idealny ma być bowiem partnerem i doradcą dostarczającym najnowszej wiedzy i rozwiązań, a nie tylko sprawnym wykonawcą konkretnych usług. Instytut Outsourcingu rozpoczął projekt badawczy mający określić oczekiwania polskich firm wobec dostawców usług outsourcingowych i sposobu, w jaki realizują one kontrakty. Przedstawiamy pierwsze wyniki. Dostawcy usług natomiast prezentują przykłady rozwiązań i konkretnych umów, w których z powodzeniem spełnili oczekiwania klienta. I. Idealny dostawca usług outsourcingowych Przedsiębiorstwa korzystające z usług outsourcingowych nie zadowalają się tylko redukcją kosztów. Szukają partnera, który pomoże im w rozwijaniu biznesu. Stwarza to nowe wyzwania dla dostawców outsourcingu. II. Różne modele relacji w outsourcingu Firmy
outsourcingowe prezentują kontrakty, w których właściwy dobór usług i modelu współpracy pozwolił osiągnąć zakładane cele biznesowe. III. Zarządzanie ryzykiem w outsourcingu Umowy stanowią istotne narzędzie zarządzania ryzykiem w projektach outsourcingowych. Ich zawarcie jest bowiem początkiem długotrwałej relacji pomiędzy stronami, nie – jak w przypadku innych umów – jej zakończeniem.

Tagi: zarządzanie operacyjne, akademia managera, Biblioteka Managera
Źródło:
Harvard Business Review Polska
komentarze
+1
+1
ważne
smutne
ciekawe
irytujące
Napisz komentarz