Notowania

Przełom w organizacji łańcucha dostaw

Zaledwie pięć lat temu organizacja łańcucha dostaw w Whirlpoolu była uważana przez sprzedawców tej firmy za hamulec wzrostu sprzedaży. Dziś przedsiębiorstwo świetnie sobie radzi z dostarczaniem...

Podziel się
Dodaj komentarz

Zaledwie pięć lat temu organizacja łańcucha dostaw w Whirlpoolu była uważana przez sprzedawców tej firmy za hamulec wzrostu sprzedaży. Dziś przedsiębiorstwo świetnie sobie radzi z dostarczaniem odpowiednich produktów w odpowiednie miejsca we właściwym czasie, a jednocześnie udaje mu się utrzymywać niski poziom zapasów. Jak się to stało? Reuben Slone, były wiceprezes ds. globalnego łańcucha dostaw w Whirlpool Corporation, osobiście relacjonuje, w jaki sposób on i jego koledzy opracowali optymalną strategię łańcucha, promowali ją wewnątrz firmy, a w końcu wprowadzili w życie.

Slone podkreśla, że zasadniczym celem strategii było zadowolenie klientów znajdujących się na końcu łańcucha dostaw. Praktyka działań w tym obszarze jest najczęściej zupełnie inna: punkt wyjścia stanowi proces produkcji, a cała reszta organizowana jest dopiero w następnej kolejności. Zespół Slone’a zaczął od przeprowadzenia serii wywiadów z większymi i mniejszymi klientami, w czasie których określono 27 istotnych elementów obsługi, wpływających na kształtowanie się opinii o funkcjonowaniu łańcucha dostaw Whirlpoola. Zdając sobie sprawę, że osiągnięcie najwyższego poziomu we wszystkich tych obszarach jest nierealne, Slone dokonał analizy kosztów i efektów doskonalenia każdego z nich i na tej podstawie określił zestaw działań, które miały doprowadzić do zapewnienia firmie przewagi konkurencyjnej.

Kluczem do powodzenia programu, Okazały się zdyscyplinowanie biura zarządzania projektem oraz szeroko zakrojona polityka szkoleniowa w zakresie project management. Slone narzucił swojemu zespołowi duże tempo pracy, które obowiązuje do dziś. Choć cały program może sprawiać wrażenie zdominowanego przez technologię, Slone jest zdania, że przynajmniej w równym stopniu udał się on dzięki „odrodzeniu ludzkich umiejętności”. Dziś ludzie są dumni z uczestnictwa w organizacji łańcucha dostaw Whirlpoola, a nowe pokolenie utalentowanych pracowników daje firmie nadzieję na utrzymanie przewagi konkurencyjnej w przyszłości.

Tagi: zachowania w organizacji i przywództwo, akademia managera, Biblioteka Managera
Źródło:
Harvard Business Review Polska
komentarze
+1
+1
ważne
smutne
ciekawe
irytujące
Napisz komentarz