Notowania

strategia konkurencyjna
18.07.2011 10:00

Racjonalizacja pracy nad nowymi produktami

Firmy często postrzegają prace badawcze nad nowymi produktami jako proces całościowy,chociaż dużo rozsądniej byłoby podzielić go na dwie części: pierwszy, wczesny etap, który skupia się na ocenie...

Podziel się
Dodaj komentarz

Firmy często postrzegają prace badawcze nad nowymi produktami jako proces całościowy,
chociaż dużo rozsądniej byłoby podzielić go na dwie części: pierwszy, wczesny etap, który skupia się na ocenie perspektyw badanego produktu i eliminowaniu propozycji niewartych inwestycji, oraz drugi, finalny, który służy maksymalizacji potencjału rynkowego pozostałych kandydatów.
Autorzy artykułu wyodrębniają dwa rodzaje błędów decyzyjnych, które mogą utrudniać proces NPD, czyli badania nad nowymi produktami. Po pierwsze, menedżerowie często ignorują dowody sprzeczne z ich założeniami dotyczącymi powodzenia projektu. W rezultacie wiele przedsięwzięć kontynuuje się pomimo licznych sygnałów, że należy je przerwać. Czasami produkty wchodzą nawet na rynek i dopiero wtedy ponoszą spektakularną klęskę. Po drugie, firmy czasami kończą projekty zbyt wcześnie, ponieważ nie przeprowadzono odpowiedniego eksperymentu, który odkryłby prawdziwy potencjał produktu.
Większość firm promuje oba rodzaje błędów przez nieproporcjonalny nacisk na drugi, późniejszy etap badań, równocześnie nie dysponując procedurami ustalania faktów, które pomogłyby wykluczyć takie pomyłki. Natomiast w podzielonym na etapy procesie NPD we wstępnej fazie prac badacze są wierni eksperymentowi, a nie produktowi; dopiero później organizacja koncentruje się na osiągnięciu sukcesu komercyjnego.

Tagi: strategia konkurencyjna, akademia managera, Biblioteka Managera
Źródło:
Harvard Business Review Polska
komentarze
+1
+1
ważne
smutne
ciekawe
irytujące
Napisz komentarz