Siła spójności i dyscypliny

Siła spójności i dyscypliny

Wiele przedsiębiorstw nadmiernie skupia się na swoim zewnętrznym pozycjonowaniu, a zbyt mało - na wewnętrznych zdolnościach. Podmioty te poddają się silnej presji na zwiększenie przychodów i gonią za szansami biznesowymi na rynkach, na których nie są w stanie osiągnąć trwałego sukcesu. Ta strategia nie sprzyja, zdaniem autorów artykułu, osiąganiu krociowych zysków, wypracowywanych w trybie „ciągłym". Zalecają oni, by firmy w pierwszej kolejności analizowały, w czym są naprawdę dobre, i próbowały dostroić do tych zdolności swoje przedsięwzięcia i projekty. W ten sposób osiągną spójność.
Firma staje się koherentna tylko wtedy, gdy świadomie wybiera i wdraża system zdolności podporządkowany celowi strategicznemu i gdy zestroi ten system z portfelem odpowiednich produktów i usług. Taka firma jest w stanie udzielić jasnej odpowiedzi na następujące pytania: Jaką przyjmiemy postawę wobec rynku? Jakie zdolności są nam potrzebne? Co będziemy sprzedawać i komu?

ZAINTERESOWAŁ CIĘ TEN ARTYKUŁ? KUP DOSTĘP DO PEŁNEJ TREŚCI

przedsiębiorczość, zarządzanie, strategia konkurencyjna, zarządzanie operacyjne
Harvard Business Review Polska
Czytaj także
Polecane galerie