Notowania

Transformacja marki osobistej

Ludzie cały czas wymyślają siebie na nowo - szukają nowych wyzwań, nowych obszarów pracy lub też pragną stworzyć nowy wizerunek wśród swoich kolegów. Przejęcie kontroli nad własną marką może przełożyć...

Podziel się
Dodaj komentarz

Ludzie cały czas wymyślają siebie na nowo - szukają nowych wyzwań, nowych obszarów pracy lub też pragną stworzyć nowy wizerunek wśród swoich kolegów. Przejęcie kontroli nad własną marką może przełożyć się na różnicę między niesatysfakcjonującą pracą a udaną karierą. Jak jednak przekonać innych, by potraktowali nasze nowe oblicze poważnie? Autorka przedstawia podejście rozłożone na pięć etapów.

Określ swój cel. Przebudowa marki nie jest łatwa i jeśli twój plan nie będzie starannie przemyślany, zamącisz tylko w głowie sobie i innym. Na początek ustal, w co naprawdę chcesz zainwestować energię. Przejrzyj stosowne dzienniki branżowe, przeprowadź rozmowy informacyjne, odbądź nawet próbny staż. Wykorzystaj to, co cię wyróżnia. Spożytkuj doświadczenia z przeszłości i jakiekolwiek odróżniające cię cechy na swoją korzyść, nawet jeśli nie są one bezpośrednio związane z pracą.

Stwórz swoją historię. Naucz się komunikować dokładnie, w jaki sposób przeszłość wplata się w teraźniejszość, wyjaśniając zmianę, skoncentruj się na wartości twojego doświadczenia (zamiast na własnych zainteresowaniach). Przedstaw się na nowo. Dokonaj strategicznej reedukacji przyjaciół i znajomych, w razie konieczności odnosząc się do negatywnych opinii. Zaangażuj się w projekty demonstrujące twoje nowe zainteresowania i zdolności.

Dowiedź swojej wartości. Wykorzystaj internet po to, by stworzyć i podzielić się swoimi treściami. Zapisz się do wiodących organizacji w twojej dziedzinie. Idąc do przodu, bądź konsekwentny i zaangażowany.

Tagi: zachowania w organizacji i przywództwo, akademia managera, Biblioteka Managera
Źródło:
Harvard Business Review Polska
komentarze
+1
+1
ważne
smutne
ciekawe
irytujące
Napisz komentarz