Notowania

marketing
18.07.2011 10:01

Trendy, które mogą zmienić twój biznes. Nie przegap ich!

Niemal wszyscy menedżerowie z firm aktywnych na rynkach konsumenckich rozpoznają trendy o charakterze społecznym, ekonomicznym i technologicznym. Ale wielu nie dostrzega, jak wpływają one - i dotyczy...

Podziel się
Dodaj komentarz

Niemal wszyscy menedżerowie z firm aktywnych na rynkach konsumenckich rozpoznają trendy o charakterze społecznym, ekonomicznym i technologicznym. Ale wielu nie dostrzega, jak wpływają one - i dotyczy to również tych nurtów z pozoru marginalnych, drugoplanowych - na aspiracje, postawy i zachowania konsumentów. W efekcie ich firmy być może przegapiają szansę dokonania transformacji rynku na korzyść swoich rywali.

Na przykład powszechnie już wiadomo, że rewolucja cyfrowa w dużym stopniu oddziałuje na codzienne życie konsumentów. Ale mniej oczywiste jest to, że regularni użytkownicy cyfrowych produktów i usług koncentrują się na celach krótkoterminowych, oczekują natychmiastowej satysfakcji i poszukują ofert umożliwiających wielozadaniowość. Zdaniem autorów to spostrzeżenie niesie spore konsekwencje dla różnego rodzaju firm, zarówno dla producentów szminek, jak i smartphone'ów. W artykule zaprezentowano proces wyławiania trendów, które niosą możliwość zmodyfikowania działalności firm, oraz trzy strategie wykorzystania tych trendów celem stworzenia nowych propozycji wartości.

Tagi: marketing, akademia managera, Biblioteka Managera
Źródło:
Harvard Business Review Polska
komentarze
+1
+1
ważne
smutne
ciekawe
irytujące
Napisz komentarz