Trendy, które mogą zmienić twój biznes. Nie przegap ich!

Trendy, które mogą zmienić twój biznes. Nie przegap ich!

Niemal wszyscy menedżerowie z firm aktywnych na rynkach konsumenckich rozpoznają trendy o charakterze społecznym, ekonomicznym i technologicznym. Ale wielu nie dostrzega, jak wpływają one - i dotyczy to również tych nurtów z pozoru marginalnych, drugoplanowych - na aspiracje, postawy i zachowania konsumentów. W efekcie ich firmy być może przegapiają szansę dokonania transformacji rynku na korzyść swoich rywali.

Na przykład powszechnie już wiadomo, że rewolucja cyfrowa w dużym stopniu oddziałuje na codzienne życie konsumentów. Ale mniej oczywiste jest to, że regularni użytkownicy cyfrowych produktów i usług koncentrują się na celach krótkoterminowych, oczekują natychmiastowej satysfakcji i poszukują ofert umożliwiających wielozadaniowość. Zdaniem autorów to spostrzeżenie niesie spore konsekwencje dla różnego rodzaju firm, zarówno dla producentów szminek, jak i smartphone'ów. W artykule zaprezentowano proces wyławiania trendów, które niosą możliwość zmodyfikowania działalności firm, oraz trzy strategie wykorzystania tych trendów celem stworzenia nowych propozycji wartości.

ZAINTERESOWAŁ CIĘ TEN ARTYKUŁ? KUP DOSTĘP DO PEŁNEJ TREŚCI

zarządzanie, marketing, strategia konkurencyjna
Harvard Business Review Polska
Czytaj także
Polecane galerie