Notowania

marketing
18.07.2011 10:01

Upoważnieni do działania

Kiedy gitara należąca do Dave'a Carrolla została połamana przez pracowników linii United AirLines, których był pasażerem, a firma odrzuciła jego wniosek o odszkodowanie, muzyk nagrał i umieścił w...

Podziel się
Dodaj komentarz

Kiedy gitara należąca do Dave'a Carrolla została połamana przez pracowników linii United AirLines, których był pasażerem, a firma odrzuciła jego wniosek o odszkodowanie, muzyk nagrał i umieścił w serwisie YouTube chwytliwy wideoklip pod tytułem W United łamią gitary. Obejrzało go, jak dotąd, ponad 8 milionów internautów. Carroll nie jest bynajmniej jedyną osobą, która użyła mediów społecznościowych do ostrej krytyki przedsiębiorstwa za kiepską obsługę klientów. Na przykład pewna popularna blogerka ostrzegła ponadmilionową rzeszę swoich fanów w serwisie Twitter przed nabywaniem w sklepach z  artykułami AGD marki Maytag.

Na szczęście, te same technologie, których używają do komunikowania swoich potrzeb klienci, mogą stać się narzędziem upoważnionych do działania pracowników - piszą Josh Bernoff i Ted Schadler z agencji badawczej Forrester Research. Przedsiębiorstwo może oprzeć swoją strategię na upoważnieniu pracowników do eksperymentowania z nowymi technologiami, błyskawicznego podejmowania decyzji przyciągających uwagę mediów i wypowiadania publicznie wiążących deklaracji w imieniu organizacji.

Firmy, które nie wiedzą, jak taka swoboda pracowników powinna wyglądać w praktyce, mogą sięgnąć
po rozwiązanie nazwane przez autorów artykułu Paktem HERO. Jest to porozumienie, w ramach którego menedżerowie, dział IT i agenci HERO (czyli upoważnieni do działania na szeroką skalę i  bardzo przedsiębiorczy agenci operacyjni) zobowiązują się wspólnie pracować nad zarządzaniem innowacjami technologicznymi. Menedżerowie podejmują się promować innowacyjność i zarządzać ryzykiem, dział IT - wspierać projekty pracowników i rozwijać je na większą skalę, a agenci HERO - prowadzić prace innowacyjne w ramach bezpiecznych granic.

Tagi: marketing, akademia managera, Biblioteka Managera
Źródło:
Harvard Business Review Polska
komentarze
+1
+1
ważne
smutne
ciekawe
irytujące
Napisz komentarz