Notowania

zarządzanie
18.07.2011 09:53

Utracone szanse: bariery wykorzystania outsourcingu w Polsce

Znajomość koncepcji i istoty outsourcingu wśród zarządzających polskimi firmami jest coraz bardziej powszechna. Mimo to polskie firmy wciąż w mniejszym stopniu korzystają z możliwości oferowanych...

Podziel się
Dodaj komentarz

Znajomość koncepcji i istoty outsourcingu wśród zarządzających polskimi firmami jest coraz bardziej powszechna. Mimo to polskie firmy wciąż w mniejszym stopniu korzystają z możliwości oferowanych przez to nowe narzędzie zarządzania niż firmy na najbardziej rozwiniętych rynkach. Przyczyną tej sytuacji są przede wszystkim typowe bariery w rozwoju outsourcingu ,takie jak: opór pracowników, strach przed utratą kontroli, stare nawyki, obawy o bezpieczeństwo. Z tymi barierami spotykają się zarządzający na wszystkich rynkach. Polscy menedżerowie nie mają doświadczenia w wydzielaniu procesów przeznaczonych do outsourcingu, a ponadto nie nauczyli się jeszcze radzić sobie z tymi przeszkodami w procesie podejmowania decyzji o outsourcingu procesów. Jakie zatem są najważniejsze błędy popełniane w czasie przygotowywania decyzji o outsourcingu i podczas wdrażania tego rozwiązania w polskich firmach? Jak wreszcie powinien ten proces wyglądać?

Tagi: zarządzanie, akademia managera, Biblioteka Managera
Źródło:
Harvard Business Review Polska
komentarze
+1
+1
ważne
smutne
ciekawe
irytujące
Napisz komentarz