Notowania

zarządzanie
18.07.2011 09:56

Witajcie w gospodarce opartej na doświadczeniu

Producentom towarów i usług coraz trudniej jest wyróżnić się na rynku – dlatego powinni skupić się na tworzeniu doświadczenia klienta. To ono stanie się czynnikiem w największym stopniu...

Podziel się
Dodaj komentarz

Producentom towarów i usług coraz trudniej jest wyróżnić się na rynku – dlatego powinni skupić się na tworzeniu doświadczenia klienta. To ono stanie się czynnikiem w największym stopniu decydującym o zakupie tych dóbr. Doświadczenie to nie żaden amorficzny twór – jest tak samo realne jak usługa, towar lub surowiec. W obecnej gospodarce usługowej wiele firm zwyczajnie dorzuca dodatkowe przeżycia do tradycyjnej oferty, aby ta się lepiej sprzedawała. Chcąc jednak zdać sobie sprawę ze wszystkich korzyści, jakie niesie tworzenie doświadczeń, firmy muszą celowo zaprojektować wciągające nabywcę przeżycia, za które będą pobierać opłaty. To przejście od sprzedawania usług do sprzedawania doświadczeń nie będzie wcale łatwiejsze dla firm o ugruntowanej pozycji na rynku od ostatniej wielkiej przemiany gospodarczej – transformacji od gospodarki przemysłowej do gospodarki opartej na usługach. Jeśli przedsiębiorstwa nie chcą pozostać częścią gospodarki zmierzającej w kierunku pełnego utowarowienia, będą zmuszone podnieść
swoją ofertę na kolejny poziom wartości ekonomicznej.

Pytanie nie brzmi, czy w ogóle wchodzić do właśnie powstającej gospodarki opartej na doświadczeniu, tylko – kiedy i jak to zrobić. Rzut oka na cechy charakterystyczne doświadczeń i na zasady ich projektowania stosowane przez pionierów tego trendu przynosi kilka możliwych odpowiedzi na to pytanie.

Tagi: zarządzanie, akademia managera, Biblioteka Managera
Źródło:
Harvard Business Review Polska
komentarze
+1
+1
ważne
smutne
ciekawe
irytujące
Napisz komentarz