Notowania

marketing
18.07.2011 09:56

Zarząd bliżej klientów

Gdy działania marketingowe są ściśle skoordynowane ze strategią firmy, generują wzrost. Jednak w zbyt wielu przypadkach między marketingiem a strategią jest pewien dystans. Posługując się...

Podziel się
Dodaj komentarz

Gdy działania marketingowe są ściśle skoordynowane ze strategią firmy, generują wzrost. Jednak w zbyt wielu przypadkach między marketingiem a strategią jest pewien dystans. Posługując się standardowymi sposobami pomiaru, takimi jak liczba klientów ponawiających zakupy, możemy dojść do wniosku, że wszystko działa jak należy. Jednak gdy strategia firmy zasadza się na zwiększaniu udziału w rynku, to wzrost liczby ponownych zakupów nie wystarczy do osiągnięcia celu. W wielu organizacjach marketing żyje w oderwaniu od kadry zarządzającej najwyższego szczebla i zarządu. Menedżerowie tego działu rzadko ponoszą odpowiedzialność za osiągnięcie zakładanego zwrotu z inwestycji (ROI) i nieczęsto muszą udowadniać, jak to, co robią, przyczynia się do realizacji strategii. Nie można tu jednak mówić o rażącym niedbalstwie. Przeciwnie, większość firm bardzo stara się prowadzić skuteczny marketing. Mamy raczej do czynienia z przypadkiem krótkowzroczności. Nikt w organizacji nie widzi związku między marketingiem a strategią na
tyle wyraźnie, aby rozpoznać problem i zabrać się za rozwiązanie go.

Ów kryzys strategii marketingowej wymaga uwagi na najwyższym szczeblu hierarchii – ze strony samego zarządu. Autorzy artykułu proponują prosty zestaw narzędzi, które pomogą nadać marketingowi właściwe znaczenie. Z ich pomocą dyrektorzy przekonają się, na ile dobrze działania marketingowe wspierają realizację strategii, a zarząd będzie w stanie dokonać odpowiednich korekt, dzięki którym firma powróci na ścieżkę wzrostu.

Tagi: marketing, akademia managera, Biblioteka Managera
Źródło:
Harvard Business Review Polska
komentarze
+1
+1
ważne
smutne
ciekawe
irytujące
Napisz komentarz