Notowania

Zarządzanie oparte na dowodach

Menedżerowie, którzy starają się wyleczyć swoje firmy z organizacyjnych schorzeń, najczęściej bazują na przestarzałej wiedzy wyniesionej ze studiów, utrwalonej, ale nigdy nie zweryfikowanej tradycji,...

Podziel się
Dodaj komentarz

Menedżerowie, którzy starają się wyleczyć swoje firmy z organizacyjnych schorzeń, najczęściej bazują na przestarzałej wiedzy wyniesionej ze studiów, utrwalonej, ale nigdy nie zweryfikowanej tradycji, prawidłowościach zaobserwowanych w trakcie praktyki zawodowej czy metodach, które akurat udało im się dobrze opanować, albo na informacjach marketingowych płynących od dostawców usług dla biznesu. Tymczasem mogliby nauczyć się kilku rzeczy od lekarzy praktykujących medycynę opartą na dowodach. W ostatnim dziesięcioleciu to podejście de facto zawojowało świat lekarski. Coraz większa liczba lekarzy rezygnuje z polegania na standardowych i niedoskonałych zasobach wiedzy na rzecz wyszukiwania, rozpowszechniania i stosowania wyników badań – prawidłowych pod względem metodologicznym i istotnych pod względem klinicznym. Czas, by menedżerowie zrobili to samo. Zarządzania, tak jak leczenia ludzi, można się nauczyć tylko dzięki praktyce i doświadczeniu. Niemniej menedżerowie (tak jak lekarze) mogą poprawić wyniki swojej
pracy, gdy będą niestrudzenie poszukiwać nowych informacji i odkrywczych idei – zarówno we własnej firmie, jak i poza nią – by stale uaktualniać swoje założenia, umiejętności i wiedzę.

Tagi: zachowania w organizacji i przywództwo, akademia managera, Biblioteka Managera
Źródło:
Harvard Business Review Polska
komentarze
+1
+1
ważne
smutne
ciekawe
irytujące
Napisz komentarz