Notowania

biznes a rząd
18.07.2011 09:59

Żegnaj prywatności?

Dlaczego powinno obchodzić cię pytanie zadane w tytule? Ponieważ ludzie nie mogą już mieć pewności, że szczegółowe informacje dotyczące ich życia – od identyfikatorów liczbowych po preferencje...

Podziel się
Dodaj komentarz

Dlaczego powinno obchodzić cię pytanie zadane w tytule? Ponieważ ludzie nie mogą już mieć pewności, że szczegółowe informacje dotyczące ich życia – od identyfikatorów liczbowych po preferencje kulturowe – będą traktowane z należytą dyskrecją. Zwłaszcza że nawet większość użytkowników serwisu Facebook, którzy swobodnie wymieniają się tytułami ulubionych książek, filmów, piosenek i nazwami marek, uważa użycie tych informacji do celów marketingowych i handlowych za naruszenie prywatności. W tym dotykającym wielu problemów artykule starszy redaktor Harvard Business Review analizuje wiele aspektów ochrony prywatności: od informacji wyszperanych przez wyszukiwarkę Google przez publiczne upokorzenie w internecie, etykietę rozmów przez telefon komórkowy po urządzenia do skanowania pasażerów, kamery przemysłowe i rolę dyrektora ds. ochrony prywatności. Autor zauważa, że liderem w dziedzinie ochrony prywatności jest IBM; firmowa polityka zabraniająca wykorzystywania informacji genetycznych dotyczących pracowników przy
podejmowaniu decyzji o zatrudnianiu i przyznawaniu świadczeń wyprzedziła o trzy lata federalną Ustawę o zakazie dyskryminacji ze względu na informację genetyczną. Obecnie IBM uczestniczy w projekcie tworzenia otwartego oprogramowania o nazwie Higgins, które ma udostępniać użytkownikom przenośną, potencjalnie anonimową tożsamość internetową.
Przedsiębiorstwa, które nie doceniają, jakie znaczenie ma prywatność dla ich konsumentów lub nie chronią jej dostatecznie, mogą w końcu zderzyć się z problemem surowych regulacji prawnych lub utraty reputacji. Zdaniem autora najlepiej, jeśli zaczną negocjować bezpośrednio ze swoimi klientami, w którym miejscu należy wyznaczyć granice ingerencji w prywatność.

Tagi: biznes a rząd, akademia managera, Biblioteka Managera
Źródło:
Harvard Business Review Polska
komentarze
+1
+1
ważne
smutne
ciekawe
irytujące
Napisz komentarz