Notowania

strategia konkurencyjna
18.07.2011 09:56

Zmiana strategii przez koncentrację na kliencie końcowym

Jeszcze 10 lat temu Thomson Corporation, jak większość firmy sektora B2B, dużo więcej wiedziała o organizacjach kupujących jej gazety, pisma i podręczniki niż o ludziach, którzy rzeczywiście...

Podziel się
Dodaj komentarz

Jeszcze 10 lat temu Thomson Corporation, jak większość firmy sektora B2B, dużo więcej wiedziała o organizacjach kupujących jej gazety, pisma i podręczniki niż o ludziach, którzy rzeczywiście korzystali z nich w pracy. Stojąc przed perspektywą całkowitej zmiany rynku, wywołanej pojawieniem się internetu i jego rosnącą rolą, firma uświadomiła sobie potrzebę uzupełnienia brakującej wiedzy. Rozpoczęła więc systematyczną analizę zachowań swoich użytkowników końcowych w sposób bardzo podobny do badań konsumenckich, prowadzonych przez Procter & Gamble. Tak narodziła się strategia koncentracji na kliencie końcowym, która wkrótce stała się kamieniem węgielnym transformacji.

W tym artykule Richard J. Harrington, prezes holdingu Thomson, i Anthony K. Tjan, doradca, który współtworzył jego strategię, opisują, jak firma wprowadzała sposób myślenia skoncentrowany na użytkowniku – najpierw w pionie Thomson Financial, a potem w całej
organizacji.

Od momentu wdrożenia nowego podejścia Thomson zmienił się radykalnie. Obecnie jego główne źródło przychodów stanowią produkty cyfrowe, a nie drukowane. Firma generuje dwa razy wyższy zysk operacyjny i wolne przepływy pieniężne cztery razy większe niż przed dekadą. Na rynku, który zmienia się z dnia na dzień, są to przychody wyjątkowo przewidywalne i rentowne.

Tagi: strategia konkurencyjna, akademia managera, Biblioteka Managera
Źródło:
Harvard Business Review Polska
komentarze
+1
+1
ważne
smutne
ciekawe
irytujące
Napisz komentarz