Notowania

sponsorowane
11.12.2014 14:10

Kanał promocji na drodze do Klienta

Podziel się
Dodaj komentarz

Artykuł sponsorowany

Jesienią bieżącego roku firma Marketplanet przeprowadziła badanie „Kupiec i dostawca kreatorami wartości”. Badanie miało na celu określenie stosunku obu stron transakcji do procesu zakupowego.

Na pierwszym miejscu uplasowało się pozycjonowanie z niebagatelnym odsetkiem procentowym 36%. Co mieli na myśli ankietowani, biorąc pod uwagę ten aspekt? Efektywna promocja nie jest działaniem łatwym, wręcz przeciwnie – stanowi nie lada wyzwanie. Dostępne obecnie narzędzia reklamy są dostępne dla każdego. Ich powszechność sprawiła, że tylko długotrwały proces przynosi oczekiwane skutki. Jest to oczywiście powiązane nie tylko z ogromnym nakładem czasu, ale również środków finansowych. Biorąc pod uwagę, że ponad 26% kupujących opiera swoje wyszukiwania o słowa kluczowe znacznie zawęża to grono potencjalnych dostawców. Istnieją naturalnie inne kanały wyszukiwania takie jak na przykład rankingi firm, ale tego typu metody podejmowane są wyłącznie w przypadku chęci podjęcia długofalowej współpracy i nie sprawdzają się w przypadku jednorazowych transakcji. Niestety pozycjonowanie z racji kosztów, które trzeba obecnie ponosić nie zawsze promuje firmy najlepsze. Bardzo często są to podmioty, których rzetelność jest
wątpliwa, które agresywną promocją mogą próbować zatuszować swoje braki.

Drugie miejsce objęły social media z wynikiem 24%. To w zasadzie jedyna ogólnodostępna forma pozyskiwania danych na temat opinii i jakości świadczonych przez dostawcę usług. Niestety, nie zawsze zgodna z prawdą. Nikt bowiem nie może zdefiniować podmiotu wystawiającego opinię, potencjalny kontrahent sam może budować swój wizerunek, a źródła oceny i poglądów nie zawsze pochodzą z niezależnego źródła.

20% dostawców darzy respektem portale elektroniczne. Funkcjonalność tego typu narzędzi jest zarówno ułatwieniem, jak i miejscem spotkań rzetelnych kontrahentów. Przykładem jest Marketplanet Oneplace, gdzie poza głównym założeniem w postaci miejsca spotkań kupującego i dostawcy, platforma oferuje szereg innych udogodnień. Należą do nich przede wszystkim, skuteczna forma promocji firmy, narzędzie efektywnej komunikacji z klientem, repozytorium dokumentów. Elektroniczne portale, takie jak Marketplanet OnePlace są odpowiedzią na zapotrzebowanie rynku pod względem wiarygodności kontrahenta, gdzie ocena dostawcy pochodzi z niezależnego źródła, a jakość świadczonych usług jest zweryfikowana.

Yellow Pages uplasowały się na ostatniej pozycji, co oznacza, że „portale ogłoszeń” odchodzą do lamusa, a tego typu rozwiązanie w dobie obecnego zapotrzebowania rynku zostały wyparte przez nowocześniejsze rozwiązania biznesowe.

Tagi: sponsorowane
komentarze
+1
+1
ważne
smutne
ciekawe
irytujące
Napisz komentarz