Najpopularniejszy w Polsce portal o finansach i biznesie
Zarządzanie wynikami zespołu jako sposób na poprawę efektywności sprzedaży

Zarządzanie wynikami zespołu jako sposób na poprawę efektywności sprzedaży

Wszystkie nowoczesne przedsiębiorstwa świadczące swoje usługi, dążą do poprawy efektywności przy jednoczesnym obniżeniu kosztów działania firmy. Jest to możliwe dzięki zmianie metod zarządzania zespołem, jego pracą i sposobami monitorowania wyników jego działania. Właśnie w tym celu powstał system Motiveo.pl, który pomoże małym i średnim przedsiębiorstwom poprawić efektywność sprzedaży.

Efektywny i zmotywowany pracownik to prawdziwy skarb dla każdego przedsiębiorstwa. Jest kluczem do osiągania zamierzonych wcześniej przez firmę celów sprzedażowych. Co w przypadku, kiedy wyniki handlowców nie są zadowalające? Jednym ze sposób na podniesienie wyników jest zarządzanie wynikami zespołu handlowców.

W pracy nad efektywnym zarządzaniem sprzedażą można opierać się na sprawdzonych i skutecznych rozwiązaniach. Manager zarządzający grupą handlowców powinien swobodnie korzystać z takich narzędzi jak prowadzenie szkoleń wewnętrznych, sesji coachingowych, prowadzenie rozmów motywacyjnych czy też planowanie, monitorowanie i egzekwowanie zadań.

Koncentracja na wyniku popłaca i skutkuje niejednokrotnie zwiększeniem efektywności pracy handlowców. Podejście wynikowe może jednak nie przynieść oczekiwanych efektów, jeżeli nie idzie za nim szereg rozwiązań, które służą zdefiniowaniu ram i prowadzeniu działań efektywnego wykorzystania potencjału pracowniczego.

Pomoc w realizowaniu celów

Bardzo często drogą do realizacji celów sprzedażowych są programy motywacyjne – firmy skupiają się na zachęcaniu handlowców do wydajnej i efektywnej pracy proponując premie czy inne benefity. Programy motywacyjne są jednak problemem dla sektora MŚP, bowiem firmy nie posiadają wysokich budżetów, które w ich opinii są konieczne do stworzenia i obsługi takich programów.

Regały uginające się pod ciężarem segregatorów zawierających dokumenty z wynikami sprzedaży, rozliczeniami i raportami o kondycji finansowej firmy w bardzo szybkim tempie odchodzą do lamusa. Nowe technologie oparte na nowych mediach i internecie pozwalają na tworzenie mobilnych, nowoczesnych i przede wszystkim tanich rozwiązań pomagających w motywowaniu pracowników i jednoczesnej kontroli tempa wzrostu sprzedaży. Połączenie tych dwóch możliwości pozwala na sprawne zarządzanie wynikami zespołu pracowników, co bezpośrednio przekłada się na wzrost efektywności sprzedaży. Współczesne przedsiębiorstwo korzysta z rozwiązań działających w Internecie, co pozwala na szybki, mobilny i wygodny dostęp do podstawowych informacji w każdym miejscu i czasie. Właśnie takim rozwiązaniem jest system Motiveo.pl, który kompleksowo łączy dostęp do indywidualnie dobieranych systemów motywacyjnych z platformą monitorującą przebieg i wyniki sprzedaży. Połączenie tych informacji pozwala na sprawne zarządzanie wynikami zespołu, opracowanie skierowanych do konkretnego handlowca rozwiązań motywujących i tym samym swobodne i kontrolowane kreowanie poziomu sprzedaży. Kontrolowana i zdrowa rywalizacja w zespole wpływa pozytywnie na rezultaty pracy poszczególnych pracowników. Motiveo.pl pozwala przedsiębiorcy na bardzo szybki i przejrzysty sposób zestawiania wyników sprzedaży poszczególnych pracowników i na tej podstawie nagradzania najlepszych oraz opracowywanie kolejnych kroków zmierzających do dalszej poprawy efektywności sprzedaży i zasad współdziałania zespołu. Z kolei pracownik zyskuje klarowne, proste zasady przyznawania nagród motywacyjnych i narzędzia pomagające w sprzedaży i weryfikacji przebiegu transakcji.

Motywacja dopasowana do potrzeb

Motiveo.pl to platforma stworzona specjalnie dla małych i średnich przedsiębiorstw przeznaczona do tworzenia programów motywacyjnych. Pozwala na kompleksowe, mobilne i szybkie zarządzanie zespołem, monitorowanie wyników sprzedaży i tworzenie rozwiązań usprawniających i podnoszących efektywność działania przedsiębiorstwa. Do tego platforma Motiveo.pl jest prosta w obsłudze, a opłata nawet za najbardziej rozbudowaną wersję systemu jest przystępna nawet dla najmniejszych przedsiębiorstw. Czy nie jest to rozwiązanie, którego brakowało do tej pory na rynku? Dzięki temu narzędziu podmioty MŚP bez trudu mogą w nowoczesny i prosty sposób zarządzać zespołem pracowników, motywować ich do działania i kreatywności w pracy, a przez to wpływać na polepszenie wyników sprzedaży, o co w gruncie rzeczy zabiegają wszyscy prowadzący biznes.

Motiveo.pl łączy w sobie wiele cech ułatwiających przedsiębiorstwom prowadzenie działalności. Korzystający z usługi dostają możliwość m.in. wyboru strategii modelu sprzedaży – innowacyjny moduł oparty na autorsko opracowanym algorytmie, który pomoże określić kluczowe czynniki konieczne do sukcesu w danej strategii. Dzięki temu Motiveo.pl umożliwia opracowanie optymalnego i dostosowanego do specyfiki branży modelu sprzedażowego.

E-usługa Motiveo.pl ułatwia również pracę handlowcom – dzięki możliwości analizy sprzedaży będą mogli sprawdzić w jakich miejscach jakie produkty sprzedają się najlepiej, a w jakich lokalizacjach sprzedaż jest na niskim poziomie. Obrazuje to całe spektrum działań handlowych i pozwala zastanowić się nad tym, co należy zmienić, aby polepszyć wyniki sprzedaży.

Dobrze zaprojektowany system motywacyjny może realnie przyczynić się do realizacji obranych przez przedsiębiorstwo celów. Odpowiednio przygotowany system to także przestrzeń pozwalająca organizacji na dynamiczny rozwój, dzięki rozwojowi kapitału ludzkiego. To także sprawne i konsekwentnie stosowane narzędzia, służące monitorowaniu i ocenie uzyskiwanych rezultatów.

Czytaj także
Polecane galerie