Biblioteka Managera
ZARZĄDZANIE / Life's Work: Wynton Marsalis
Wychował się w Nowym Orleanie w rodzinie muzyków jazzowych. Pierwszą trąbkę ofiarował mu na szóste urodziny trębacz i lider zespołu Al Hirt. W wieku 17 lat przeprowadził się do Nowego Jorku, gdzie...
MARKETING / Jak starymi metodami podbijać nowe rynki
Wiele przedsiębiorstw trzyma się z dala od konkurowania w skali globalnej, sądząc, że muszą najpierw opracować innowacyjne produkty lub zbudować dominujące marki. Międzynarodowy sukces hiszpańskich...
NEGOCJACJE / Jak zarządzać zespołem negocjacyjnym
Stoisz na czele zespołu negocjacyjnego swojej firmy. Zasiadasz do rozmów z drugą stroną i nagle jeden z twoich współpracowników wyrywa się z propozycją: „Po prostu nam powiedzcie, co mamy...
PRZEDSIĘBIORCZOŚĆ / Kiedy proces powinien być sztuką, a kiedy nauką
Menedżerowie przesadzili ze standaryzacją procesów. Wiele z nich bowiem - jak szkolenieprzywódców czy audyt - jest bardziej sztuką niż nauką. Narzucenie sztywnych reguł na te procesy eliminuje...
MARKETING / Shopper marketing: sposób na zwiększenie sprzedaży
Firmy walczą o konsumentów, stosując przez całą dobę zmasowany atak w środkach masowego przekazu. Wieczorem konsument ogląda reklamę w telewizji, rano słucha jej w radiu i widzi na bilbordach, a po...
ZACHOWANIA W ORGANIZACJI I PRZYWÓDZTWO / Transformacja marki osobistej
Ludzie cały czas wymyślają siebie na nowo - szukają nowych wyzwań, nowych obszarów pracy lub też pragną stworzyć nowy wizerunek wśród swoich kolegów. Przejęcie kontroli nad własną marką może przełożyć...
ZACHOWANIA W ORGANIZACJI I PRZYWÓDZTWO / Jak rozwijać globalne know-how
Dla zdolnych i obiecujących menedżerów misja zagraniczna stanowi prawdziwą inicjację zawodową. Oferuje szanse niedostępne w kraju macierzystym i bezcenne doświadczenie, przydatne w pracy zarówno za...
ZACHOWANIA W ORGANIZACJI I PRZYWÓDZTWO / Nowa droga na szczyt
W ostatnich latach wzrosły oczekiwania firm w stosunku do członków ścisłego kierownictwa. Osoby obejmujące najwyższe funkcje kierownicze, by sprostać nowym realiom biznesowym, muszą dysponować nieco...
BIZNES A RZĄD / Tworzenie wartości dla biznesu i społeczeństwa
System kapitalistyczny znalazł się w potrzasku. W ostatnich kilku latach biznes poddano krytyce jako główne źródło problemów społecznych, ekologicznych i gospodarczych. Uważa się, że firmy prosperują...
ORGANIZACJA SPOŁECZNA I ETYKA / Jak prezes Timberlandu stawił czoła rozgniewanym aktywistom
Na podstawie liczby nowych e-maili można przewidzieć, czy rozpoczynający się dzień będzie dobry. Prezes Timberlandu zazwyczaj wstaje bardzo wcześnie, co daje mu sporą przewagę nad pozostałymi...
ZACHOWANIA W ORGANIZACJI I PRZYWÓDZTWO / Pracuj, módl się, kochaj
Dążenie do równowagi między życiem zawodowym a prywatnym stało się w ostatnich latach gorącym tematem, szczególnie dla firm chcących przyciągnąć, zmotywować i zatrzymać najbardziej błyskotliwych...
ZACHOWANIA W ORGANIZACJI I PRZYWÓDZTWO / Możemy zmierzyć siłę charyzmy
Nieważne, co mówisz. Ważne, jak to mówisz. Na podstawie samych tylko sygnałów społecznych, jakie menedżerowie wysyłają w procesie komunikacji, można przewidywać, który z nich wygra konkurencję...
PRZEDSIĘBIORCZOŚĆ / Manolo Blahnik
Jest jednym z najbardziej cenionych projektantów butów na świecie. Syn Hiszpanki i Czecha, wychowany na plantacji bananów na Wyspach Kanaryjskich; studiował prawo, języki obce oraz sztuki piękne w...
MARKETING / Więcej klientów czy więcej luksusu? - komentarz 3
W świadomości konsumentów marka Choco-Dream jest przypisana do luksusowych czekoladek. Jeśli właściciel firmy zechce rozszerzyć ofertę o tańsze wyroby, to powinien zrobić to pod inną marką.
MARKETING / Więcej klientów czy więcej luksusu? - komentarz 2
Właściciele marki Choco-Dream mają silne podstawy do wprowadzenia na rynek submarki. To dobry ruch sprzyjający dalszemu rozwojowi firmy, pod warunkiem że nowa marka zachowa status premium.
MARKETING / Więcej klientów czy więcej luksusu? - komentarz 1
Decydując się na współpracę z fabryką popularnych słodyczy, Lucjan Zawistowski musi liczyć się z tym, że stworzona przez niego marka Choco-Dream najprawdopodobniej straci swój luksusowy wizerunek.
MARKETING / Więcej klientów czy więcej luksusu?
Marka Choco-Dream jest znana z luksusowych czekoladek i pralinek oraz eleganckich kawiarni. Jednak jej właściciel zmaga się z coraz silniejszą konkurencją. Mając możliwości rozszerzenia marki premium...
MARKETING / Czy masz osobistą strategię obecności w mediach społecznościowych?
Media społecznościowe zmieniają mechanizmy prowadzenia działalności biznesowej, a także sposób postrzegania liderów na wszystkich szczeblach. Ale choć najskuteczniejsze przedsiębiorstwa tworzą...