Notowania

lifestyle
20.09.2016 11:19

Pomoc cieszy się dobrym PR-em

Budowa wizerunku firmy odpowiedzialnej społecznie i pracodawcy z wyboru, przyciąganie talentów, pozytywna obecność w mediach, wzrost rozpoznawalności marki i wyróżnienie się na tle konkurencji – to tylko niektóre z wizerunkowych korzyści dla firm, które angażują się w inicjatywę Poland Business Run.

Podziel się
Dodaj komentarz

Budowa wizerunku firmy odpowiedzialnej społecznie i pracodawcy z wyboru, przyciąganie talentów, pozytywna obecność w mediach, wzrost rozpoznawalności marki i wyróżnienie się na tle konkurencji – to tylko niektóre z wizerunkowych korzyści dla firm, które angażują się w inicjatywę Poland Business Run.

Prawie 17 tysięcy – tylu uczestników liczył największy charytatywny bieg biznesowy w formie sztafety – Poland Business Run. Wysiłek mieszkańców Krakowa, Poznania, Katowic, Łodzi, Warszawy, Wrocławia i Gdańska przyniósł łącznie ponad 1 100 000 zł. Środki zostaną przekazane podopiecznym fundacji Jaśka Meli Poza Horyzonty, Fundacji na Ratunek Dzieciom z Chorobą Nowotworową, Amp Active, Fundacji Katarzyny Rogowiec AVANTI oraz Stowarzyszeniom Unicorn i Pierwszy Krok.

Największy charytatywny bieg biznesowy w formie sztafety od pięciu lat włącza pracowników najróżniejszych firm w niesienie pomocy innym. Od początku istnienia inicjatywy w całej Polsce udało się pomóc już ponad 60 osobom w zakupie protez, dofinansowaniu rehabilitacji i konsultacji psychologicznych. Poza najważniejszym celem, czyli stawianiem na nogi potrzebujących, akcja daje zaangażowanym firmom wiele korzyści wizerunkowych takich jak: publicity, wzrost rozpoznawalności i zwiększenie tzw. _ employee advocacy. _

Przychylne media

Poland Business Run dotyczy mieszkańców już siedmiu miast Polski: Krakowa, Poznania, Katowic, Łodzi, Warszawy, Wrocławia i Gdańska. Inicjatywa, której celem jest integracja biznesu ze społecznością lokalną, to atrakcyjny temat i cieszy się zainteresowaniem mediów informacyjnych w poszczególnych ośrodkach; śledzą one losy beneficjentów i piszą o trasie, jaką pokonują biegacze. Jednak publicity_ _największego charytatywnego biegu biznesowego jest znacznie szersza. Poland Business Run promuje aktywny styl życia, dlatego informacje o biegu publikują też media sportowe i lifestyle'owe, takie jak BeActive, Czas na bieganie czy Przegląd Sportowy. Wreszcie, ze względu na organizatorów i sponsorów wydarzenia, kanałem dotarcia do odbiorców są również media o szeroko rozumianej tematyce biznesowej. Patronami Poland Business Run są media poświęcone korporacjom, takie jak: Outsourcing Portal czy What's Up Magazine, ale też te związane z nieruchomościami, ze względu na silną reprezentację firm z tego sektora. Największe
zasięgi inicjatywa generuje jednak dzięki mediom ogólnopolskim, takim jak Interia czy RMF.

We wszystkich tych kanałach inicjatywa funkcjonuje w pozytywnym świetle. Fundacja Poland Business Run wysyła komunikaty o jubileuszach projektu, informuje o bezpłatnych treningach dla biegaczy i przedstawia beneficjentów, którzy cieszą się największym zainteresowaniem zarówno mediów, jak i biegaczy. Dla firm, które towarzyszą inicjatywie, pojawianie się w kontekście akcji charytatywnej ma realną wartość wizerunkową. Według danych IMM (partnera strategicznego inicjatywy) tylko w 2015 roku wartość powierzchni reklamowej PBR w mediach wyniosła ponad 2 mln złotych. - Poland Business Run to projekt wymagający zaangażowania na dużą skalę. Dotyczy to zarówno zaangażowania sportowego, jak i zaangażowania w rozprzestrzenianie informacji o kampanii w mediach. Poland Business Run wspieramy przez monitorowanie reakcji dziennikarzy i internautów na akcję, co pokazuje nam, że także ten sposób uczestnictwa w PBR jest ważny i ma dużą siłę sprawczą. Polacy w mediach społecznościowych reagowali na treści związane z biegiem
ponad 55 tys. razy, m.in. przez podawanie ich dalej bądź komentowanie. To ważne, bo dzięki temu więcej osób dowiaduje się o inicjatywie i więcej osób może stanąć na starcie biegu. Cieszymy się, że za pomocą naszych narzędzi możemy przyczyniać się do rozwoju działań Poland Business Run i sprawniejszej komunikacji z odnajdowanymi w sieci wolontariuszami. - Mówi Monika Tomsia, PR Manager IMM

Poland Business Run jest okazją do pokazania tego, co w firmie jest najlepsze – czyli pracowników gotowych do pomocy. Przedstawiciele firm organizujących projekt aktywnie uczestniczą też w konferencjach prasowych, gdzie mają okazję opowiedzieć o przygotowaniach do biegu i pokazać ludzki aspekt biznesu. Takie bezpośrednie spotkania z dziennikarzami są też szansą na zbudowanie relacji, które później można wykorzystać w biznesie.

Ambasadorzy Poland Business Run

Akcje charytatywne, podobnie jak wielkie marki, mają swoich ambasadorów. Lista nazwisk znanych osób, które wspierają Poland Business Run jest imponująca: Julia Kamińska, Jolanta Fraszyńska, Joanna Jabłczyńska, Barbara Kurdej-Szatan, Rafał Sonik, Mateusz Janicki, Antoni Królikowski, Mikołaj Roznerski oraz Iwona Guzowska. Ambasadorzy uczestniczą w konferencjach prasowych i innych wydarzeniach towarzyszących inicjatywie, np. w Dniu Beneficjenta. Gwiazdy okazują też wsparcie w swoich kanałach w social mediach, gdzie publikując zdjęcia i filmy, zachęcają do biegu. Fundacja Poland Business Run nawiązała też współpracę z duetem znanych projektantów. BOHOBOCO zaprojektowało Żółtą Koszulkę Lidera, o którą drużyny Poland Business Run powalczą w ramach akcji Pomagam Bardziej (zadaniem każdego z zespołów jest zebranie jak największej kwoty, która zostanie przekazana beneficjentom). Poza znanymi osobami fundację Poland Business Run wspierają dostawcy topowych narzędzi marketingowych, jak Prowly, IMM oraz Brand24, dzięki
którym dużo łatwiej docierać do mediów i monitorować rezultaty działań. Dzięki wsparciu profesjonalnych firm, działania promocyjne wokół projektu mogą być realizowane na poziomie tych, które zwykle są domeną marek konsumenckich. - Beneficjenci Poland Business Run codziennie walczą o to, by móc stanąć na nogi o własnych siłach. W takiej sytuacji jakakolwiek pomoc jest nieoceniona. Sami w swojej pracy staramy się ułatwiać życie innym, prywatnie wielu z nas biega, dlatego gdy tylko pojawiła się taka możliwość, postanowiliśmy wesprzeć tegoroczną edycję Poland Business Run. – mówi Joanna Drabent, CEO i współzałożycielka Prowly.com

Potęga mediów społecznościowych

Fanpage Poland Business Run na Facebooku polubiło już ponad 15 tysięcy osób. Od niedawna inicjatywa ma swoje kanały również na Instagramie i LinkedIn. Treści, jakie się tam pojawiają, są dostosowane do odbiorów i każdy znajdzie tu coś dla siebie, zarówno biegacze, jak i formy sponsorskie. Między poradami żywieniowymi, informacjami o treningach dla biegaczy i wiadomościami odnośnie do biegu, na Facebooku pojawiają się też zdjęcia pracowników poszczególnych firm, którzy trenują przed startem. W social mediach równolegle prowadzona jest akcja „Biegnę w Poland Business Run” – biegacze fotografują się z kartkami „Biegnę w Poland Business Run”. Efekty kampanii promocyjnej organizatorzy monitorują dzięki wsparciu Brand24. Zawsze jak tylko jest okazja i mamy możliwość, staramy się pomóc, a Poland Business Run pomaga bardzo aktywnie już 5 rok - chcieliśmy zostać tego częścią. A do tego idea niejako wymusza aktywność wśród uczestników, a każdy z nas w firmie stara się być aktywny sportowo - to taka dodatkowa
motywacja, że robiąc coś dla siebie, możemy też pomóc innym. Jesteśmy zaszczyceni że organizatorzy zaprosili nas do zostania partnerem, dla nas to niebywała szansa pokazania że nie samym monitoringiem żyjemy, a i ufamy że nasze rozwiązanie pomaga organizatorom w aktywnej promocji biegu – mówi Mikołaj Winkiel, Chief Evangelist w Brand24.

Poza mediami tradycyjnymi i społecznościowymi fundacja Poland Business Run ma też własne kanały komunikacji – blog, który jest platformą, na której publikowane są aktualności dla biegaczy, propozycje ćwiczeń, wywiady z ambasadorami, a także teksty nadesłane przez firmy, które dzielą się swoimi przygotowaniami do biegu.

Publicity przekłada się na biznes

Poza oczywistymi korzyściami wizerunkowymi, takimi jak możliwość budowania marki społecznie odpowiedzialnej, firmy dzięki uczestnictwu w akcjach charytatywnych zyskują w oczach pracowników i kandydatów. Poland Business Run daje wiele możliwości, aby firmy pochwaliły się na zewnątrz pozytywną atmosferą. Widok uśmiechniętych ludzi, którzy razem biegają, pokazuje, że wewnątrz organizacji panują przyjacielskie relacje. Publicity w kontekście akcji charytatywnych przekonuje również inwestorów, czego twardym dowodem jest raport Boston Consulting Group i MIT Sloan Management Review „INVESTING FOR A SUSTAINABLE FUTURE”, z którego wynika, że aż 75% senior executives z firm inwestycyjnych bierze pod uwagę działalność CSR podczas podejmowania decyzji o inwestowaniu.

Więcej informacji na www.polandbusinessrun.pl

Tagi: lifestyle
Źródło:
Artykuł sponsorowany
komentarze
+1
+1
ważne
smutne
ciekawe
irytujące
Napisz komentarz