Notowania

polscy przedsiębiorcy
06.09.2012 11:02

Harm Goossens zbierał doświadczenie w Ajaxie Amsterdam. Teraz będzie prezesem Unilever

Będzie odpowiedzialny za operacje firmy w 18 krajach. Wcześniej zajmował się wizerunkiem piłkarzy holenderskiego klubu.

Podziel się
Dodaj komentarz
(www.portalspozywczy.pl)

*Holender, Harm Goossens stanie na czele polskiego oddziału firmy Unilever - jednego z największych na świecie producentów artykułów spożywczych, kosmetyków i środków czystości, zastępując Sanjaya Dube. Goossens będzie odpowiedzialny za operacje firmy Unilever w 18 krajach Europy Środkowo-Wschodniej - podaje portalspozywczy.pl *

Harm Goossens stanie na czele polskiego oddziału firmy Unilever. Będzie odpowiedzialny za operacje firmy Unilever w 18 krajach Europy Środkowo-Wschodniej.

Goossens zarządzając polskim oddziałem, będzie jednocześnie pełnił funkcję prezesa na Europę Środkowo-Wschodnią. Zmiana przy sterach polskiego oddziału jest naturalną konsekwencją ambitnych planów firmy i potencjału polskiego rynku.

- _ Europa Środkowa i Wschodnia część to najbardziej dynamicznie rozwijające się rynki na kontynencie, mające dla nas strategiczne znaczenie. Możliwość zarządzania operacjami zarówno w całym regionie, jak i ścisła odpowiedzialność za polski rynek to dla mnie duże wyróżnienie _ - mówi Harm Goossens. - _ Podstawowym celem, jaki sobie stawiam to kontynuacja umacniania naszej silnej pozycji oraz wzrostu naszego biznesu w oparciu o lokalne doświadczenie zespołów, globalną siłę naszej firmy oraz relacje z kluczowymi klientami i partnerami biznesowymi _ - dodaje.

Nowy prezes koncernu legitymuje się ponad 20 letnim doświadczeniem biznesowym zdobytym głównie w marketingu i sprzedaży. Swoją karierę rozpoczął w 1991 roku w firmie Unilever w działach marketingu i sprzedaży, aby po 7 latach i wielu awansach spróbować sił w klubie piłkarskim Ajax Amsterdam, gdzie zajmował się zarządzaniem prawami do wizerunku piłkarzy. Po ponad rocznej przerwie Goossens wrócił do Holandii i założył internetowy start-up. Po kilku latach skorzystał z propozycji Unilevera i rozpoczął pracę w Południowoafrykańskim oddziale firmy, gdzie przez 5 lat zajmował stanowisko wiceprezesa ds. marketingu i sprzedaży. Ostatnie 2 lata pełnił rolę wiceprezesa ds. marketingu w Europie.

- _ Region Europy Środkowo-Wschodniej, którego sercem jest Polska to duże wyzwanie i kolejny, bardzo ważny krok dla mnie jako menadżera. Polscy pracownicy Unilevera to wspaniali profesjonaliści. Dlatego nie mam najmniejszych wątpliwości, że razem uda nam się rozwijać naszą firmę w sposób zrównoważony. Unilever Polska to bardzo silna firma ze świetnymi, ambitnymi ludźmi oraz mocnymi markami w wielu kategoriach _ - zapewnia nowy prezes Unilever Polska.

Unilever jest jednym z największych producentów żywności, kosmetyków i środków czystości pod znanymi markami tj.: Knorr, Lipton, Algida, Rama, Delma, Domestos, Cif, Rexona, Axe, Dove, Timotei, Signal.

Unilever jest w Polsce liderem rynkowym w kategoriach: środków czystości, herbat, margaryn, lodów oraz produktów kulinarnych takich jak: buliony, jednoporcjowe zupy typu instant, sosy sałatkowe.

Unilever zatrudnia w Polsce ponad 3400 pracowników. W 2011 roku przychody firmy ze sprzedaży w Polsce wynosiły ponad 3,4 miliarda złotych. Posiada cztery fabryki: w Baninie koło Gdańska (produkcja lodów), Bydgoszczy (środki czystości), Katowicach (margaryny i herbaty) oraz w Poznaniu (produkty kulinarne i dressingi). Ponad 20 proc. wyrobów produkowanych w tych fabrykach trafia na eksport.

Unilever chce podwoić swój biznes przy jednoczesnym zmniejszeniu wpływu działalności na środowisko naturalne. Do 2020 roku firma planuje o połowę ograniczyć ślad środowiskowy swoich produktów.

Czytaj więcej w Money.pl
Carrefour zniknie z Polski? Nic z tych rzeczy Analitycy spekulowali, że spółka może potrzebować 3 mld euro, by ożywić sprzedaż w europejskich hipermarketach.
Tym Rostowski pogrąży polskie firmy? Kontrole skarbowe i dużo większe kary - takie propozycje zmian w prawie przedstawił minister.
Surowa diagnoza. "Bieda wraca do Europy" Unilever przyjmie teraz na rynku europejskim strategię sprzedaży, która sprawdziła się w uboższych częściach świata.
Tagi: polscy przedsiębiorcy, ludzie, business news, wiadomości, wiadmomości, gospodarka, manager, czołówki, marketing i zarządzanie, portrety
Źródło:
portalspożywczy.pl
komentarze
+1
+1
ważne
smutne
ciekawe
irytujące
Napisz komentarz