Rodzina Quandt trzęsie niemiecką gospodarką

Rodzina Quandt trzęsie niemiecką gospodarką

Fot. PAP/EPA

Są jedną z najstarszych dynastii przemysłowców w Niemczech, ale mało kto zna sieć powiązań udziałowych rodziny Quandt.

Niektórzy zarzucają im skłonność do otaczania się tajemnicami, inni mówią o szlachetnej skromności, o jaką dzisiaj trudno wśród menadżerów dużych korporacji. Jakkolwiek by sklasyfikować rodzinę Quandt, która jest jedną z najbardziej wpływowych niemieckich dynastii przemysłowców z wielomiliardowymi udziałami w kluczowych sektorach takich jak motoryzacja, energie odnawialne, farmaceutyka i przetwarzanie danych, siłą tej rodziny było od zawsze posiadanie udziałów we wszystkich przyszłościowych branżach, a nie koncentracja na jednym sektorze. Do udziałowców Quandt należą: Johanna Quandt, wdowa po Herbercie Quandt, i jej dzieci - Stefan i Susanne (na zdjęciu).

Najsilniejsze więzi łączą rodzinę z producentem samochodów BMW. Herbert Quandt zapisał swoje udziały żonie i dzieciom, jednak nie po równo. Johanna Quandt posiada obecnie 16,70 procent, Stefan Quandt i Susanne Klatten odpowiednio 17,40 procent i 12,60 procent udziałów w BMW. Szacuje się, że w dzień po przeprowadzonym w maju walnym zgromadzeniu udziałowców BMW na konta rodziny wpłynęło łącznie 365 milionów euro. Z czego za swój pakiet akcji Stefan Quandt otrzymał dywidendę w wysokości 136 mln euro brutto, Johanna Quandt otrzymała 130,7 mln euro, a jego siostra Susanne Klatten 98,6 mln euro.

Trio Quandt przewodzi tym samym niemieckiej lidze milionerów dywidendowych, wyprzedzając w 2011 roku należących tradycyjnie do grona osób osiągających znaczne przychody z tytułu dywidendy ponad 200 potomków założyciela koncernu Siemens, Wernera von Siemensa, (141 mln euro) oraz członków dynastii Henkel (97 mln euro).

Stefan Quandt – słabość do logistyki

Stefan Quandt, urodzony 1966 roku, jest z wykształcenia mgr inż. inżynierii. W 1993 roku ukończył studia inżynierii przemysłowej na Politechnice w Karlsruhe. Po stażu w Boston Consulting Group pracował w DataCard Corporation w Minneapolis zajmując się sektorem rachunkowości kosztów operacyjnych i rachunkowości przedsiębiorstw, następnie pracował na stanowisku menadżera ds. marketingu w DataCard Asia Pacific Ltd. w Hongkongu. Od 1996 roku jest przedsiębiorcą, od 1997 roku członkiem Rady Nadzorczej firmy BMW AG oraz członkiem Rady Nadzorczej utworzonej przez BMW fundacji Herbert Quandt Stiftung. Jest również wiceprzewodniczącym zarządu fundacji Johanna Quandt Stiftung oraz członkiem Rady Nadzorczej Instytutu Technologii w Karlsruhe (Karlsruher Institut für Technologie).

Czytaj w Money.pl



Największe koncerny rodzinne świata: Fortuny i skandale

Delton AG

Stefan Quandt jest jedynym akcjonariuszem spółki akcyjnej Delton AG. Firma działa w sektorze farmaceutyki i logistyki. Do Delton AG należy spółka Biologische Heilmittel Heel GmbH, która według własnych danych jest największym w Niemczech producentem leków homeopatycznych. Firma zatrudnia obecnie 1300 osób.

Logwin AG, spółka utworzoną zgodnie z przepisami prawa luksemburskiego, świadczy kompleksowe usługi z zakresu logistyki i transportu morskiego, lotniczego i kolejowego. Koncern powstał w 1985 roku pod nazwą Thiel Logistik AG, jego twórcą był Günter Thiel. W 2002 roku firmę przejęła Delton AG, a z powodu rozbieżności zdań co do funkcjonowania przedsiębiorstwa Thiel odszedł w 2003 roku na emeryturę. Quandt zdecydował się na przeprowadzenie restrukturyzacji przedsiębiorstwa. Od 2008 roku spółka działa pod nazwą Logwin AG. W 2010 roku firma zatrudniała 5700 pracowników w prawie czterdziestu krajach i osiągnęła obrót w wysokości 1,35 mld euro.

DataCard Corporation

Stefan Quandt jest członkiem zarządu DataCard Corporation, Minneapolis, producenta kart chipowych takich jak karty kredytowe czy dowody osobiste. Firma oferuje także usługi przechowywania danych osobowych użytkowników. Według danych DataCard Group, roczny obrót firmy kształtuje się na poziomie 400 mln dolarów rocznie, a firma zatrudnia na całym świecie ponad 1400 pracowników. Poza USA DataCard posiada także filie i centra rozwojowe w Wielkiej Brytanii, Niemczech, Francji, Indiach, Japonii i Malezji.

Na drugiej stronie przeczytasz, skąd pochodzi majątek siostry Stefana Quandt - Sussany Klatten

Poprzednia strona
  • 1
  • 2
Money.pl
Czytaj także
Polecane galerie
prrrr
91.218.156.* 2011-10-02 21:53
Tyle kasy mają i się nie rozpili , nie zaćpali ,nic tylko pilnują interesu.Nienawidzięć ich za to czy zazdrościć że im wychodzi? Osobiście zazdroszcze narodom które mają rodzimy przemysł motoryzacyjny, my poloczki umiemy tylko się kłócić , cwaniakować i sprzedawać innym to co "nasze".
Amerykanin
213.195.174.* 2011-10-01 09:53
Naturalnie ze trzesa, i juz trzesli podczas 2-wojny swiatowej. Przeciez Gebbels nadawal z Berlin Wüsterhausen o sukcesach faszystow, a pasierb Helmut Quandt babardowal z samolotu Monte Casino. A wiec trzesli i trzesa, no i posiadacze BMW w tym pomagaja. Quandt oddal swoja zone wraz z synem dla szefa propagandy faszystowskiej, Gebbelsa, a w zamian otrzymal produkcje akumulatorow pod nazwa QUANDT i rowniez przy pomocy Angoli. Zeby lepiej trzesli to musicie kupowac wiecej BMW.
Pirat_jednooki
84.170.190.* 2011-09-30 22:49
Sz. p. Majorze Bien,potwierdzam pana opinie
"Jak widać, pan tłumacz to najczystszej wody urodzony tumanista""
Ponadto, uwazam ze arktykul jest "tendencyjny", aby wywolac panike!! ( co ma pan redaktor na mysli mowiac "trzesie",, to nie trzesienie ziemi, a tym bardziej ... !!)Pozdr.
Zobacz więcej komentarzy (7)