Trwa ładowanie...
Notowania
Przejdź na

Smart szykuje ofensywę pod wodzą Annette Winkler

0
Podziel się:

Specjalistka ds. zbytu uchodzi za kandydatkę do zarządu Daimlera.

Smart szykuje ofensywę pod wodzą Annette Winkler
(MotoTarget)

Specjalistka ds. zbytu uchodzi za kandydatkę do zarządu Daimlera. Najpierw jednak musi ponownie rozruszać sprzedaż Smarta. Właśnie się za to zabiera.

Pierwsze tygodnie pracy Annette Winkler jako _ Madame Smart _ to tajemnica koncernu. Żadnej konferencji prasowej, żadnej sesji fotograficznej. Daimler przedstawi nową szefową chronicznie słabo dochodowej marki Smart najwcześniej jesienią, podczas prezentacji nieznacznie zmienionego modelu dwumiejscowego Smarta. Powściągliwość szefa koncernu Dietera Zetsche jest zadziwiająca. W końcu 50-letni Zetsche chce nadać marce Smart nowe oblicze.

Tego, że samochody małe i bardzo małe nie sprzedają się same z siebie, ekonomistka z tytułem doktora uświadamia sobie spoglądając na ostatnie statystyki sprzedaży. Sprzedaż oferującej obecnie tylko dwumiejscowy model marki topnieje od dwóch lat i w 2010 r. może spaść poniżej 100 tys. egzemplarzy. Konkurencja w postaci Mini, Audi A1 i Fiata 500 staje się coraz poważniejsza. Ekspert ds. zbytu ma teraz wyprowadzić Smarta na prostą.

Od wielu lat Smart był dla Daimlera miliardowym grobem. Nowe warianty modeli jak Smart Roadster lub czteromiejscowy Forfour miały przynieść zwrot, jednak spodziewany sukces nie nadszedł. W 2006 r. szef Daimlera Zetsche pociągnął za hamulec awaryjny: Smart przestał być samodzielny i przeszedł pod skrzydła grupy Mercedesa.

Jednak w toku debaty na temat emisji CO2 Bonsai-Benz znalazł w Stuttgarcie nowych przyjaciół. Już w 2012 r. Winkler wprowadzi na rynek pierwszy elektryczny model Smarta. Jednak największe korzyści ma przynieść ścisła kooperacja z Renault. Kolejna generacja Smarta, która pojawi się na rynku w 2014 r., będzie dzieliła płytę podłogową z modelami francuskiego producenta, a w ofercie znajdzie się ponownie model czteromiejscowy.

W niemiecko-francuskim romansie korzystne może się okazać także to, że Winkler, jako była szefowa Mercedesa w krajach Beneluxu, zna bardzo dobrze francuski. Winkler będzie ściśle współpracowała Leopoldem Mikulicem, odpowiedzialnym w Daimlerze za silniki. Mikulic ma koordynować kooperację z Renault. Jednak do tego czasu Winkler nie będzie mogła zaoferować dilerom Smarta nic, poza zmianami kosmetycznymi modelu.

Wraz z nominacją Winkler Daimler podąża za trendem powoływania kobiet do najwyższych gremiów kierowniczych w niemieckich koncernach samochodowych. Na początku roku szefowa działu odpowiedzialnego za rozwój Opla została Rita Forst, Ford powołał ostatnio pochodząca z Niemiec Birgit Behrendt na stanowisko szefowej działu zakupów w USA.

Wprawdzie Zetsche zapowiadał już od lat wspieranie kobiet w koncernie, jednak podczas obsadzania najważniejszych stanowisk nigdy nie udało mu się przeforsować odpowiednich kandydatek. Awansując Winkler Zetsche udowodnił teraz, że traktuje sprawę poważnie. Winkler jest jedną z dwóch kobiet na poziomie E1 bezpośredni pod zarządem.

Oceń jakość naszego artykułu:
Twoja opinia pozwala nam tworzyć lepsze treści.
KOMENTARZE
(0)